aakov Naumi/Flash90

בגיל 80: מנהל לשכתו לשעבר של ראש הממשלה יצחק רבין נפטר

איתן הבר, שהיה אחד מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה שנרצח, בישר לאומה על מותו בשידור חי, במילים הבלתי נשכחות: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה". הבר שימש שנים ארוכות ככתב צבאי, כפובליציסט וכאיש תקשורת, וב-1992 מונה לראש לשכתו של רבין

העיתונאי, הפובליציסט וראש הלשכה של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין איתן הבר הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 80, בתום מאבק במחלת הסרטן. מי שהיה הכתב הצבאי המוכשר והמקושר של "ידיעות אחרונות" במשך 26 שנים לפני שהפך ליועץ התקשורת צמוד ליצחק רבין בשנותיו כשר ביטחון וכרה"מ, זוכר בקרב רבים בגלל האמירה כי "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה" לאחר רצח רבין, נצרבה בזיכרון הלאומי.

הבר החל את דרכו בתקשורת כבר בגיל 9, אז כתב שירים בעיתון "הצופה לילדים". בהמשך, עבר להיות כתב נוער ב"חרות לנוער" ובגיל 14 התקדם לעיתון "חרות". כשהתגייס לצה"ל היה הכתב הצבאי של עיתון "במחנה". בשלב מסוים נשלח לפיקוד הצפון, שם הכיר את מפקד הפיקוד יצחק רבין והתיידד עימו.

בשנת 1985 מונה הבר להיות היועץ לענייני תקשורת של רבין, שכיהן אז כשר הביטחון. כשרבין נבחר לראשות הממשלה, הפף הבר להיות כמנהל לשכתו ואף נמנה עם הצוות המדיני המצומצם שהכין בחשאי את הסכם השלום עם ירדן. בליל הרצח של ראש הממשלה בשנת 1995, היה זה הבר שהקריא בשם ממשלת ישראל את ההודעה על מותו.

בין היתר, היה הבר אחראי על כל המסעות המדיניים והביטחוניים של רבין לחוץ לארץ, לרבות מדינות שלראשונה פתחו שעריהן בפני ראש ממשלה ישראלי כמו אינדונזיה, מרוקו, עומאן, סין, יפן, קוריאה הדרומית ועוד. הבר היה אחראי על כמה מנאומיו המפורסמים ביותר של רבין. בין היתר כתב את הנאום בוושינגטון שבו הוכרז על הסכם השלום עם ירדן, ונפתח במילים: "אני יצחק רבין, מספר אישי 30743, רמטכ"ל בדימוס, חייל בצבא השלום".

עם פרישתו מלשכת ראש הממשלה ב-1995 לאחר הרצח, פנה הבר לעסקים, בהם הקמת חברת ההפקות "ט.ה. קווים" יחד עם חיים טופול. כמו כן שב הבר לכתוב טורי דעה ופרשנויות בעיתון "ידיעות אחרונות" ובעיתונים זרים והכין תוכניות טלוויזיה ותוכניות רדיו בגלי צה"ל. במהלך השנים חיבר הבר ספרים רבים בנושאי צבא וביטחון, כמו גם ביוגרפיות של מנהיגים כגון בגין ועזר ויצמן.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד להבר: "קיבלתי בצער גדול את ההודעה על פטירתו של איתן הבר. אביר המילה הכתובה והמדויקת. איתן הפך היסטוריה למילים והעניק לרגעים בלתי נשכחים, תיאורי מופת שעיצבו את הזכרון הלאומי. איתן היה מעין נובע של יוזמה וכשרון, למען המדינה ולמען העקרונות שעל בסיסם הוקמה ועוצבה. הוא ליווה את העשייה הציבורית כעיתונאי וכמשרת ציבור כשמול עיניו עמדה מעל הכל טובת המדינה אותה אהב כל כך, בכל תפקיד אותו מילא. הוא כתב את דברי ימינו בתקופות של מלחמה ושלום, תמיד בחדות, במבט מפוכח, ביד-סופר שמילותיו יחסרו לי כל כך. יהי זכרו ברוך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איי איתן איתן איזה בנאדם הוא היה משהו מדהים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו