נתניהו: "נתקלנו בהתנגדויות סקטורליות ופוליטיות כשבאנו לעצור את הנגיף" • צפו

ראש הממשלה בסיכום עם ראשי הרשויות המקומיות: "בגל הראשון פעלנו מהר מאוד, בצורה אחידה, בגל השני הממשלה כבר לא הייתה אחודה, היא הייתה ממשלה אחרת, והיא לא פעלה באותה מהירות, באותה החלטיות, משום שהיא שינתה את המבנה שלה"


וידאו: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיכום השיחה שקיים היום (רביעי) עם ראשי הרשויות המקומיות כי "אני למדתי פה כמה דברים. אל"ף, שיש לנו אפשרות לשתף אתכם בקיטוע. אני חושב שזה דבר בעל משמעות גדולה מאוד, כי בסופו של דבר קיצור הזמן הוא קריטי בהתפשטות הגיאומטרית הזאת, ולכן אני רוצה לבחון מיידית מתן סמכויות בידוד ומשימת קיטוע לרשויות המקומיות. זה דבר בעל ערך גדול מאוד".

"בגל הראשון פעלנו מהר מאוד, בצורה אחידה, גם ברמה הממשלתית וגם ברמה של הציבור, והצלחנו להכניע את המחלה הזאת מהר מאוד, ואני מוכרח להגיד, בצורה מאוד מוצלחת. לאחר מכן אנחנו פתחנו, התחלנו לפעול, לדעתי הפתיחה של אולמות האירועים, וייתכן גם מערכת החינוך, על כללותה, אלה דברים שהתחילו להניע את המחלה, ואנחנו באנו ורצינו לעצור אותה. כשבאנו לעצור אותה נתקלנו בהתנגדויות סקטורליות ופוליטיות, כולל בכנסת וכולל גם בממשלה, כי הממשלה כבר לא הייתה אחודה, היא הייתה ממשלה אחרת, והיא לא פעלה באותה מהירות, באותה החלטיות, משום שהיא שינתה את המבנה שלה. זו האמת".

"כשהגענו ל-1,500 נדבקים ביום הייתה השאלה המרכזית האם לעצור את זה, להתחיל לסגור מחדש או לא. עשינו ניסוי, אני חייב להגיד בדיעבד – הוא לא היה מוצלח, ואנחנו הגענו לרמה הגבוהה הזאת. לשמחתנו, בגלל הפעולות הקודמות שעשינו, התחלואה הקשה והתמותה עדיין הייתה פחותה מזו שראינו במדינות מקבילות לנו באירופה, שלא פעלו כפי שאנחנו פעלנו בגל הראשון. אבל מהר מאוד התחלואה הגבוהה הזאת, שהגיעה למימדים של 8,000-9,000 נדבקים ביום, עם 15% שיעור הדבקה, זה דבר שהוא בלתי אפשרי. אני מקווה שאתם מבינים, כולם מסכימים עם זה, זה בלתי אפשרי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו