Flash90

פרופ' לוי: "רואים את אחוז המאומתים במגזר החרדי – מבקש לגלות אחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות נגד נציגי הציבור שהפרו את ההנחיות: "פוגמים וסודקים את אמון הציבור ואת היענותו". עוד הוסיף: "אם נראה תוצאות שמאפשרות להקל את המגבלות, ובמקביל ויהיו מוקדי תחלואה עיקשים, אבל בצורה טובה הפעם. עשינו כבר סגרים דיפרנציאליים שלא הניבו תוצאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס היום (רביעי) לחקירה האפידמיולוגית של השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, וקרא לציבור "לומר את האמת ולשתף פעולה עם התחקיר בצורה הנכונה ביותר". בריאיון ל'ווינט' הבהיר לוי כי הוא מוקיע את התנהלותם של נבחרי הציבור שהפרו את ההנחיות שאושרו בממשלה ובכנסת.

"אנחנו נמצאים בתחלואה מאוד גבוהה ובעומס רב מאוד על מערכת הבריאות, גם בקהילה וגם בבתי החולים", אמר לוי. "בוודאי זה שעיני הציבור נשואות אליו והוא מהווה דוגמה. אני קורא לכולם, ובכלל זה גם לכל המנהיגים במדינה, קטן כגדול – בואו נתנהג על פי ההוראות. אנחנו השכבה שמקבלת החלטות".

לוי נשאל אם הפרסומים על הפרות ההגבלות מצד נבחרי הציבור פוגעת באמון האזרחים ובציות להנחיות, והשיב: "אני מניח שאותם פרסומים בהחלט פוגמים וסודקים את אמון הציבור ואת היענותו. אני קורא לציבור: הדבר הזה בידינו, וכשאנחנו לא מתנהגים נכון ומעלים את התחלואה – זה פוגע בנו, במשפחתנו, בהורינו בילדינו. הגם שאמון הציבור נסדק מחד, מאידך אנו חייבים להמשיך ולנהוג על פי ההוראות כדי שלא נפגע בעצמנו".

עוד עדכן כי "הסגר לא נגמר מיד אחרי חול המועד אלא בשבוע שאחריו. אני מציע לכולנו לציית. אנחנו מודעים היטב למצוקה של בעלי העסקים הקטנים, מצוקה כלכלית ונפשית. אנו מודעים למנועים הכלכליים, ואנחנו בשיח איתם גם עם משרד האוצר. אנו בודקים מדי יום את המגמות עם סוללת יועצים ומחליטים על פי זה מה תהיה המדרגה הבאה".

"לא נצא מהסגר הזה כמו שיצאנו מהסגר הקודם, כי אז נגיע תוך זמן קצר לאותם ממדי תחלואה אימתניים שמטילים קושי רב על מערכת הרפואה, והם הגיבורים האמיתיים בסיפור הזה", המשיך לוי, "אני מציע לבעלי החנויות, עם כל אי-הנוחות והקושי, לנהוג על פי ההוראות. מול עינינו עומדת גם המצוקה הכלכלית והמנועים הכלכליים, לרבות החינוך בגיל הרך".

הוא נשאל מה יהיה מספר שיעור החיוביים שאחריו ניתן יהיה לדעתו לפתוח את גני הילדים והשיב כי "שיעור מאומתים מתחת ל-10%, מקדם הדבקה מתחת ל-1 וירידה במספר המאומתים – בשלב הראשון לפחות לסדר גודל של 2,000 – שגם הוא מספר גדול, אבל זה חלק מהדרך ועל פי זה נתאים את המדרגה הבאה".

לוי ציין כי "הדברים הראשונים שנדון בהם בקבינט הקורונה יהיו משק העבודה במגזר הפרטי לרבות בעלי עסקים, ובלימודים בגיל הרך". הוא הדגיש כי ההקלות, ככל שיינתנו, יוכלו "להתחיל בצורה מוגבלת אך ורק מתום השבוע של אחרי שמחת תורה, אבל זה תלוי בראש ובראשונה בנו".
מנכ"ל משרד הבריאות התייחס להגבלות דיפרנציאליות שיוטלו על ערים בהתאם לנתוני התחלואה בהן: "אנחנו לא מוציאים זאת מכלל אפשרות, אם נראה תוצאות שמאפשרות להקל את המגבלות, ובמקביל ויהיו מוקדי תחלואה עיקשים, אבל בצורה טובה הפעם. עשינו כבר סגרים דיפרנציאליים שלא הניבו תוצאות כשהגל התחיל לעלות".

הוא התייחס ללחצים פוליטיים אפשריים ואמר כי "אי אפשר לנתק את האופן שבו מתנהלים הסגרים מחוות דעת ודיון, עם אמירות השרים על פי ראות עיניהם. זה אופיו של משטר דמוקרטי, על הטוב שבו ולעתים על הדברים שקשים יותר, אבל טוב שכך הדבר. אנחנו נביא לשולחן הממשלה את הדברים כפי שאנחנו חושבים, ואנחנו ניאבק לקיים אותם. אני חשוב שהיום רמת הקשב וההבנה של ממדי התחלואה גם בקרב חברינו בממשלה היא טובה יותר.

"זה לא סוד שיש ויכוח בינינו לבין האוצר", המשיך לוי, "האוצר רואה את המנופים הכלכליים מן הסתם, כמובן לא תוך כדי הפקרת הציבור, אבל אנחנו רואים את בריאות הציבור בעוד שאנחנו לא מתעלמים לחלוטין מההשלכות הכלכליות". עם זאת הוא ציין כי "המלחמה היא לא בינינו לבין האוצר, אלא של כולנו נגד הנגיף".

הוא אמר כי הוא "מודאג" לקראת שמחת תורה. "אני מקווה שהמתווה שנתנו, שלפיו גם אירועי שמחת בית השואבה ושמחת תורה תהיינה בהגבלות, לא בהתקהלות ולא בקרבה, יתקבל ושאנשים ייענו למנהיגי הדעה בציבור החרדי. אי אפשר לרמות את הנגיף, אנחנו רואים את אחוז המאומתים בקרב המגזר. אני מבקש מאוד לגלות אחריות, אנחנו חייבים להדביר את הנגיף ביחד. אני מדגיש – ביחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture