Yonatan Sindel/Flash90

ניסנקורן: "גם בשבוע הבא לא תתכנס ועדת השרים לחקיקה"

שר המשפטים: "בליכוד מסרבים לדון בחוקים חשובים שגיבשו משרדי הממשלה וחברי הכנסת". ח"כ שלמה קרעי פנה הערב ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר: "לנטרל כבר מרביעי הקרוב את ועדת השרים לחקיקה ולאפשר לסיעת הליכוד להעלות הצעות חוק פרטיות"

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (חמישי) כי "גם בשבוע הבא לא תתכנס ועדת השרים לחקיקה. בליכוד מסרבים לדון בחוקים חשובים שגיבשו משרדי הממשלה וחברי הכנסת. מהלכים חברתיים וכלכליים שנועדו לשפר את החיים בישראל נבלמים כבר שבועות. אל תטרחו לחפש, אין שום סיבה עניינית או שיקול מקצועי בהחלטה למנוע משרי הממשלה ומחברי הכנסת לבצע את תפקידם. לא אאפשר את המשך ההתנהלות הזו. מחלוקות כן, שיתוק לא".

השר דודי אמסלם אמר בתגובה כי "בניגוד מוחלט לדבריו של השר ניסנקורן, אני כבר הודעתי שמבחינתי החל מיום ראשון הקרוב אני מוכן שתשוב להתכנס ועדת השרים לעניני חקיקה, כדי לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל במאבקה בקורונה, אולם היא תדון אך ורק בנושאים וחוקים הקשורים למאבק בנגיף הקורנה, כמתבקש. חוקים אלה, ממשלתיים בלבד, יועלו וידונו רק בהסכמה מלאה של שני הצדדים".

"טענות ניסנקורן הן טענות הקוזאק הנגזל – קודם חלק מחברי סיעת כחול לבן מצביעים נגד חוק הקורונה, ואז מתפלאים שאין שיתוף פעולה. מי שמשתק את הוועדה זה אבי ניסנקורן שמפר את החלטותיה, ולאחר שהם מצביעים על חוק שלא עבר בוועדת השרים, הם יוצאים בהודעה לציבור 'הבטחנו וקיימנו'. וכל זה כדי להוביל כאן משחק מכור מראש ולהציב כאן פרקליט מדינה מטעם".

"אני רואה בחומרה רבה את ההתנהלות של שרי כחול לבן שמתנהגים כממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה מבית, ומפרים בצורה בוטה את ההסכמים הקואליציוניים, שבאים לידי ביטוי בהקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה או בתמיכתם בשעתו בחוק ההמרה בניגוד לעמדת ועדת השרים לענייני חקיקה, ובדבריה החמורים של חה"כ חיימוביץ ש"חושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד, לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו".

"עוד דוגמא", מוסיף אמסלם, "בוועדת שרים לענייני הפרטה, הופיעו השרים פרקש וניסנקורן באיחור של 50 דקות, ללא קוורום לא ניתן לפתוח את הישיבה ועד שהגיעו, הם באו במטרה לחבל בישיבה ולהשתלט עליה כמנהגם בקודש. בנוסף לכל ניסנקורן מתייחס למשרד המשפטים כאילו זה העסק הפרטי שלו והוא אינו מאפשר להעלות שום חוק שקשור לתחום משרדו. לכן המסקנה היא שחברי כחול לבן הולכים עם ומרגישים בלי, וככה שום ממשלה לא יכולה להתנהל, בטח לא בתקופת הקורונה".

"אני מציע לאבי ניסנקורן לאמץ לפני שהוא מדבר את האימרה, 'קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים'. מחובתנו בליכוד לדאוג לכלל עם ישראל ולא ניתן לאנשי כחול לבן לקדם את אג'נדת השמאל שלהם על חשבון רוב אזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו של מאבק בתחלואה גבוהה מחובתנו לאפשר לממשלה להילחם בנגיף הקורונה ולהביא לידי ביטוי את כל הסמכויות העומדות לרשותה על פי חוק", דברי אמסלם.

בתוך כך, ח"כ ד"ר שלמה קרעי פנה הערב ליו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר בבקשה ל"נטרל כבר מרביעי הקרוב את ועדת השרים לחקיקה ולאפשר לסיעת הליכוד להעלות הצעות חוק להצבעה ובראשן הצעת החוק לקיצוץ שכר הח"כים, השופטים ובכירי המגזר הציבורי".

במכתבו מציין חה"כ קרעי כי: "שר המשפטים משתמש בוועדת השרים כבת ערובה לתככים הפוליטיים שלו ושל מפלגתו על חשבון אזרחי ישראל". והוסיף: "המצב חייב להיפסק. על סיעת הליכוד לעשות ככל אשר לאל ידה במסגרת החוק ותקנון הכנסת, על מנת לקדם את ענייניהם החשובים של אזרחי מדינת ישראל"

לדברי קרעי, "הנוהג הקיים של אישור ועדת השרים לחקיקה לא עומד במבחן המציאות מול ההתלטות העויינת של שרי כחול לבן ובראשם ניסנקורן על סדר היום הפרלמנטרי במדינת ישראל. אבקשך לאפשר זאת באופן מיידי, החל מיום רביעי הקרוב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו