Yonatan Sindel/Flash90

ניסנקורן להרשקוביץ: "הקם מיד את ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה"

במכתב ששלח שר המשפטים לדניאל הרשקוביץ כתב: "למיטב ידיעתי בוועדות איתור ובהליכים הנוגעים למינוי בכירים שהתנהלו עד היום תחת נציבות שירות המדינה, שימש לא פעם ולא פעמיים ממלא מקום כחבר מן המניין וזאת ללא כל סייג, אני סבור כי אין הצדק לשלילת כשירותה של מ"מ"

שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בדרישה שיקים את ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה מיד – ורומז כי נתניהו פועל מאחורי הקלעים כדי למנות את הוועדה. "בקשיים שמנית אין כדי להקים ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת מקום המנכ"ל כחברה בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה", טען היום (רביעי) ניסנקורן כי מעשיו של הנציב גורמים למעשה לשיתוק משרדו.

המכתב מתפרסם לאחר שהרשקוביץ שלח אתמול מכתב לניסנקורן, בו הצהיר על קשיים בהקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה, בשל היעדר מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום בלבד.

ניסנקורן כתב בתגובה: "למיטב ידיעתי בוועדות איתור ובהליכים הנוגעים למינוי בכירים שהתנהלו עד היום תחת נציבות שירות המדינה, שימש לא פעם ולא פעמיים ממלא מקום כחבר מן המניין וזאת ללא כל סייג, אני סבור כי בקשיים שמנית במכתבך אין כדי להקים ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת מקום המנהל הכללי לשמש כחברה בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה".

Portrait of Israeli [/caption
הרשקוביץ. צילום: Miriam Alster/FLASH90

כזכור, אמש (שלישי) שלח נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לשר המשפטים אבי ניסנקורן מכתב ובו הוא טוען כי לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה. לדברי הנציב, הדבר נובע מהעובדה שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום.

"על אף שלממלא מקום מנכ"ל נתונות הסמכויות של מנהל כללי קבוע, כלל לנו שממלא מקום מנכ"ל של משרד ממשלתי אינו משתתף בהליכי בחירה למשרות בכירות במשרדו" כתב בין היתר הנציב. "זאת מאחר שעל פי רוב ממלא המקום מגיע מתוך הנהלת המשרד ולכן יש קושי שישתתף בבחירת הממונים עליו, או הקולגות איתן הוא מקיים ממשקי עבודה שוטפים", כתב הנציב.

הוא הוסיף כי "בתפקידה הקבוע של עו"ד יעקובי, כאפוטרופסית הכללית וכונסת הנכסים הרשמית מתקיימים ממשקי עבודה מול הפרלקיטות, אשר מייצגת את עמדות האפוטרופסה הכללית וכונסת הנכסים הרשמית בערכאות משפטיות". בסיום דבריו הדגיש פרופ' הרשקוביץ כי "אין ספק כי מדובר באחת המשרות הבכירות והמשמעותיות ביותר בשירות המדינה, ולכן יש חשיבות כפולה ומכופלת לאמון הציבור בהליכי המינוי ותקינותם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו