Avi Dishi/Flash90

השמים נפתחים – שרי התחבורה והבריאות סיכמו: מחר בחצות ישוב נתב"ג לפעילות

שרי התחבורה והבריאות סיכמו כי עם תום ההגבלות יפתח נמל התעופה. בהמשך יפגשו אנשי משרד התחבורה עם מנדלבליט בכדי לאשרר את זה. ע"פ המתווה של רגב, בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף ובדיקת קורונה שלילית

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו היום (רביעי) על פתיחת נמל התעופה בן גוריון עם תום התקנות המגבילות את פעילותו – מחר בחצות. בהמשך היום צפויה פגישה של אנשי המשרד עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לאשר את הנושא.

על פי הערכות חברות התעופה וסוכני הנסיעות, אלפי ישראלים קנו כרטיסי טיסה לארבעת הימים הקרובים מתוך הבנה שהסגר על נמל התעופה מסתיים היום. עוד לפני ההחלטה חברות התעופה הודיעו כי הן יוציאו את הטיסות בכל מקרה, ולמעשה המצב גורם לכך שמי שקנו כרטיסים מצד אחד לא יכולים לכאורה להגיע לנמל, ומאידך, החברות לא מתכונות לבטל ולזכות על כרטיסי טיסה אלה.

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בדיונים הפנימיים כי יש בעיה בהמשך הסגירה של מפני שחברות התעופה מאיימות בתביעות משפטיות בעקבות הנזקים שנגרמים להן. מתחילת הסגר הייתה הגבלה על טיסות מנתב"ג ורק נוסעים שרכשו כרטיס לפני כניסת הסגר לתוקפו הורשו לטוס. שרת התחבורה מירי רגב קראה אתמול לשרים לפתוח את נתב"ג כבר ביום חמישי, גם אם יתר ההקלות ייכנסו לתוקף רק בראשון.

בתום דיונים אושר היום בוועדת הכלכלה המתווה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, המסדיר את פעילות ענף התעופה בזמן הסגר. המתווה כפי שסוכם מאפשר יציאה מהארץ החל ממחר בחצות לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, כלומר, עד ה-25 לחודש ספטמבר בשעה 14:00. על פי המתווה הרוכשים מעבר למועד זה לא יוכלו לממש את כרטיס הטיסה שירכשו. בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף למועד הטיסה ובדיקת קורונה שלילית לפי דרישות מדינת היעד.

לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה. החוזרים ממדינה אדומה יכנסו לבידוד של 14 יום והחוזרים ממדינה ירוקה יכנסו ארצה לפי כללי הסגר. שדה התעופה רמון באילת יישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב על מנת לאפשר לתושבי העיר שנדרשים לטיפול רפואי או שהינם עובדים חיוניים, אפשרות הגעה למרכז הארץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו