Yonatan Sindel/Flash90

תקדים: דיווח – ארה"ב תכיר בירושלים גם ברישום בדרכונים

המהלך עשוי לסייע לטראמפ בבחירות לנשיאות בקרב קהלים נרחבים. הגורם האמריקני הסביר כי לבעלי הדרכון האמריקני שנולדו בירושלים תהיה את האפשרות להוסיף את ישראל למקום הלידה או פשוט להשאיר את הסעיף כפי שהוא. הודעה בנושא צפויה לצאת ממחלקת המדינה

ממשל הנשיא דולנד טראמפ צפוי להודיע בקרוב כי אזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים יוכלו להוסיף את ישראל לסעיף מקום הלידה בדרכון, כך מסרו היום (רביעי) גורמים בארצות הברית לאתר "פוליטיקו".

לפי הדיווח האמריקני שפורסם גם ב'ישראל היום', ההחלטה עשויה להיחשף כבר מחר לכל המוקדם, ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. אם הדבר אכן ייצא לפועל, יהיה זה עוד צעד של הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל לאחר העברת השגרירות אליה.

עוד נטען באתר כי המהלך עשוי לסייע לטראמפ בבחירות לנשיאות בקרב קהלים נרחבים. הגורם האמריקני הסביר כי לבעלי הדרכון האמריקני שנולדו בירושלים תהיה את האפשרות להוסיף את ישראל למקום הלידה או פשוט להשאיר את הסעיף כפי שהוא. הודעה בנושא צפויה לצאת ממחלקת המדינה.

יצוין כי במצב הנוכחי, אמריקנים שנולדו בבירה יכלו לציין בסעיף רק את ירושלים. מי שביקשו להוסיף את ישראל – זכו לסירוב בשל אי ההכרה הבינלאומית בריבונות הישראלית במקום. זאת, לאור הדרישה הפלשתינית לריבונות במזרח העיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו