דיווח: המפגש השני בין הנציגים הישראליים ללבנונים הוגדר כ"טוב"

הצד הלבנוני הציג בשיחות מפות שברשותו כדי לנהל משא ומתן עם הצד הישראלי על שטח ימי המצוי במחלוקת של 2,290 קמ"ר, בעוד שבשנת 2011 לבנון הגישה לאו"ם מפות שכללו שטח של 860 קמ"ר. על פי הדיווח הצד הלבנוני ממתין עדיין לתשובה ישראלית בנידון

העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט מדווח הבוקר (חמישי) מפי מקורות יודעי דבר כי הסבב השני של השיחות בין ישראל ללבנון שהתקיימו אתמול בעניין שרטוט הגבול הימי בין המדינות הוגדר כ"טוב" והחל את המשא ומתן המעשי בין הצדדים.

לפי הדיווח, הצד הלבנוני הציג בשיחות מפות שברשותו כדי לנהל משא ומתן עם הצד הישראלי על שטח ימי המצוי במחלוקת של 2,290 קמ"ר, בעוד שבשנת 2011 לבנון הגישה לאו"ם מפות שכללו שטח של 860 קמ"ר. עוד דווח כי הצד הלבנוני ממתין לתשובה הישראלית בנושא. היום צפוי להימשך הסבב השני של השיחות בין הצדדים במטה האו"ם בראס א-נאקורה בגבול בין המדינות.

כזכור, אתמול דווח כי המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון, סיימה את החלק הראשון של סבב השיחות בן היומיים עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה.

בראש המשלחת שמינה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, מור חלוץ, ראש מטה השר, אביב איאש, יועצו המדיני של השר, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

על פי הדיווחים מטרת המשלחת במפגשים היא לבחון את האפשרות להגיע להסכם על קביעת הגבול הימי בין המדינות באופן שיאפשר את פיתוח משאבי הטבע באזור וזאת במסגרת סכסוך בן כמעט עשור בין שתי המדינות על זכויות חיפוש וקידוח גז בים התיכון. כבר בשנת 2011 התעוררו ויכוחים בין המדינות על זכותה של לבנון לחפש מקורות אנרגיה שונים בקרבת חופי מדינת ישראל.

בתקופה האחרונה התחזקו המאמצים לחיפוש גז בים התיכון, עניין שהביא לסכסוך בין טורקיה ויוון. השטח המצוי במחלוקת בין שתי המדינות עומד על כ-850 קמ"ר, מה שנחשב כשטח ימי קטן באופן יחסי. השטח המצוי במחלוקת מהווה כ-2% משטחה הימי של מדינת ישראל וכ-3% משטחה הימי של לבנון. בעבר כבר הביעה ישראל רצון ללכת לקראתה של לבנון בעניין זה ואף הודיעה כי ברצונה לחלק את השטח ביחס של 52-48 לטובת לבנון.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינה מטומטמת גם שהכח בידינו, נותנים לאומות העולם לנצל ולעשוק אותנו בשם השלום.
עד מתי יקריבו אותנו על גבי המזבח של עבודה זרה ששמה השלום.
אם זה היה באמת שלום אמיתי לא הייתי כותב,אבל זה לא ,אנחנו לא מורשים להכנס אפילו למקומות הקדושים לנו כמו קבר אהרון.
אלה מה זה רק אל תלחמו בנו.
וזה נצחון ללא מלחמה לידי האוייב עד למערכה הבאה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו