אבי חיון לעמ

מלאווי תהיה המדינה האפריקאית הראשונה שתפתח שגרירות בירושלים

בין ישראל למלאווי קשרים היסטוריים חמים. ניאסאלנד, שמה של המדינה לפני עצמאותה, העניקה מקלט ליהודים נרדפים בתקופת השואה. מלאווי היא אחת המדינות היחידות באפריקה שקשריה עם ישראל נמשכים ברציפות מאז 1964. אשכנזי: "מברך את ממשלת מלאווי על ההחלטה"

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ של מלאווי, Eisenhower Mkaka. במהלך הפגישה העביר שה"ח Mkaka מסר מנשיא מלאווי צ'קווארה לפיו המדינה האפריקאית צפויה לפתוח שגרירות קבע בישראל ולהקים אותה בעיר ירושלים עד קיץ 2021.

שר החוץ אמר: "אני רוצה לברך את ממשלת מלאווי על ההחלטה החשובה להיות החלוצה, והמדינה האפריקאית הראשונה להקים את מבנה השגרירות שלה בירושלים".

"החלטה זו היא הוכחה נוספת לקשר בין המדינות ולהתרחבות מעגל השלום. העיר ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל, תהיה גשר של שלום לעולם כולו ואני קורא למדינות נוספות ללכת בדרכה של מאלאווי ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים בירת ישראל".

יצוין כי בין ישראל ובין מלאווי קשרים היסטוריים חמים. ניאסאלנד (NYASALAND), שמה של המדינה לפני עצמאותה, העניקה מקלט ליהודים נרדפים בתקופת השואה. מלאווי היא אחת המדינות היחידות באפריקה שקשריה עם ישראל נמשכים ברציפות מאז 1964. במשך שנים רבות הגישה מדינת ישראל סיוע רב, בדגש על התחום החקלאי למלאווי.

הודעת מלאווי מצטרפת להודעות דומות מהונדורס, קרואטיה, סרביה וקוסובו שהצהירו לאחרונה על ההחלטה להקים שגרירות בירושלים. מדובר בהישג משמעותי עבור משרד החוץ שבין יעדיו נמצא הגדלת מספר השגרירויות הזרות בעיר הבירה.

צילום: אבי חיון לעמ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו