אספר. צילום: משרד ההגנה האמריקני

בציוץ בטוויטר: הנשיא טראמפ הודיע כי הדיח את מזכיר ההגנה מארק אספר

נשיא ארצות הברית המכהן הכריז על הדחת שר ההגנה: "מארק אספר סיים את תפקידו, אני רוצה להודות לו על שירותו", כתב בקצרה בטוויטר. טראמפ הודיע כי לתפקיד ימונה כממלא מקום מי שמכהן כיום כמנהל המרכז הלאומי ללוחמה בטרור: "מינויו ייכנס לתוקף באופן מידי"

נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ הכריז היום (שני) על הדחת שר ההגנה מארק אספר. "מארק אספר סיים את תפקידו", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "אני רוצה להודות לו על שירותו". טראמפ הודיע כי לתפקיד שר ההגנה בפועל ימונה כריסטופר מילר, מנהל המרכז הלאומי ללוחמה בטרור. "הוא אושר פה אחד על ידי הסנאט, ומינויו ייכנס לתוקף באופן מידי", הוסיף טראמפ.

טראמפ מינה את אספר לתפקיד בשנה שעברה. היחסים בין מזכיר ההגנה אספר לנשיא טראמפ לא היה טוב בחודשים האחרונים, בעיקר על רקע הטיפול בהפגנות ובאירועי הביזה ברחבי ארצות הברית. אספר התנגד לשימוש בגז מדמיע נגד המפגינים, בעוד טראמפ דחף לשימוש באמצעים חריפים יותר.

רשת NBC דיווחה בשבוע שעבר שעל פי בכירים במערכת הביטחון אספר החליט להתפטר לאחר שכבר זמן רב הציפייה היא שהוא יהיה אחד הבכירים שיפוטרו לאחר הבחירות. לאור ההפסד של טראמפ לג'ו ביידן אספר אמור היה לסיים את תפקידו בקרוב אך טראמפ החליט להדיח אותו כבר עכשיו.

ב'חדשות 13' דווח כי גורמים במערכת הביטחון בישראל אמרו כי פיטוריו של אספר לא צפויים לסכן את ההסכמים החתומים של הפנטגון עם משרד הביטחון, לפיהם צה"ל יקבל פיצוי על עסקת מכירת מטוסי ה-F35, שנרקמה בין ארה"ב לאיחוד האמירויות במסגרת הסכם נרמול היחסים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו