Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "גם בתרחיש אופטימי – כמות חיסונים משמעותית לא תגיע לישראל השנה"

שר הבריאות התייחס לדיווחים לפיהם שוקלים להטיל עוצר לילי: "אנחנו דנים ברצינות על האופציה הזו וההחלטה תתקבל בימים הקרובים". הוא הוסיף "עוד לא ברור מה תהיה התועלת והשאלה אם הוא יהיה מחורר כל כך שאור השמש יזרח דרכו לגמרי". הודה לגמזו: "הוא קיבל סמכויות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (חמישי) כי גם בתרחישים האופטימיים ביותר כמות משמעותית של חיסונים לנגיף הקורונה לא תגיע לישראל במהלך השנה. "אני לא יודע מתי נתחיל לקבל בפועל את החיסון, כנראה שזה לא יהיה בעוד שבוע-שבועיים", אמר שר הבריאות בריאיון לגלי צה"ל. "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין. אנו נמצאים בקשר עם כמה חברות, אם וכאשר ייחתמו ההסכמים – נשמח מאוד להודיע לציבור".

הוא הוסיף, "החיסון יעזור לנו, זו בשורה חשובה לכל העולם, אבל גם אחרי החיסון אנחנו נמשיך לחיות בצל הקורונה. צריך לזכור שחיסון נגד שפעת יעיל ב-40%-60%. אני מציע להתרגל לעובדה שדברים כמו ריחוק חברתי, היגיינה ואפילו המסיכות יישארו איתנו".

השר אדלשטיין התייחס לדיווחים לפיהם שוקלים את האפשרות להטיל עוצר לילי בכדי לצמצם את היקפי ההדבקה, אך הדגיש כי יעילות הצעד עדיין לא ברורה. "אנחנו דנים ברצינות על עוצר לילי וההחלטה תתקבל בימים הקרובים", אמר. "עוד לא ברור מה תהיה התועלת והשאלה אם הוא יהיה מחורר כל כך שאור השמש יזרח דרכו לגמרי. זו לא החלטה פוליטית".

שר הבריאות התייחס גם לפתיחת חנויות הרחוב, שאושרה בקבינט הקורונה למרות התנגדות משרדו: "קבינט הקורונה בפרשת דרכים. מקווה שפתיחת החנויות הייתה אירוע חד-פעמי ושנחזור למסלול הנכון, ואם לא – נמצא עצמנו בגל חדש".

אדלשטיין הודה לפרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, עם סיום התפקידו ודחה את הביקורת לפיה הוא לא קיבל את הסמכויות הדרושות לתפקיד: "מצחיק לומר שלפרופ' גמזו לא היו סמכויות. הוא קיבל סמכויות, ואמר זאת לא פעם גם בעצמו. מגוחך לדבר על זה עכשיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו