צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר שהדיון אצל נתניהו הסתיים ללא מסקנות: קבינט הקורונה יכונס ב-12:00

קבינט הקורונה יתכנס במטרה לדון בשלב הבא של ההקלות, בנוסף ידונו בקבינט על העלייה בתחלואה ועל הצעדים שיינקטו כתוצאה מכך. אמש קיים נתניהו התייעצות טלפונית ובמהלכה אמר: "אני חושש שנאבד שליטה על העלייה במקדם ההדבקה"

לאחרשהדיון שכינס אתמול (רביעי) ראש הממשלה נתניהו הסתיים ללא מסקנות, הודיע היום רה"מ כי הוא החליט לכנס את קבינט הקורונה לדיון היום בשעה 12:00 בצהרים. כזכור אמש דרש שר הביטחון גנץ שמראש הממשלה לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולתת הנחיות ברורות לציבור.

בפתח מכתבו כתב גנץ: "בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות בכדי להילחם בעלייה בתחלואה ולבדל בין ערים ירוקות לאדומות. זה לא קורה בקצב מספק, למרות שהורדנו את הקריטריונים, לצערי, אם לא נאיץ את הטיפול בנושא, לא נצליח להוריד את קצב ההדבקה". הוא הוסיף, "החלטנו גם על העלאת הקנסות- וגם זה לא קרה עדיין – כך לא נוכל לשפר את האכיפה וההרתעה".

אתמול קיים נתניהו התייעצות הטלפונית במהלך הדיון כי הוא חושש לאבד שליטה על העלייה במקדם ההדבקה וכי כתוצאה מכך המגיפה עלולה להתפשט מחדש תוך כמה שבועות. אנשי משרד הבריאות אמרו בהתייעצות כי המצב נמצא בנקודה קריטית, וכי אם יינקטו הקלות נוספות בסגר בשלב זה עלולה להתרחש עלייה בתחלואה שתחייב חזרה לסגר כולל. הדיון הסתיים ללא הסכמות.

ראש הממשלה הביע הסתייגות מעמדת משרד הבריאות שלא לבצע אף הקלה בסגר, ואמר כי יש לבצע צעדים להורדת מקדם ההדבקה, כדי שניתן יהיה להמשיך בהקלות. בכירים במשרד האוצר התנגדו לעמדת משרד הבריאות, וטענו כי יש להמשיך בהקלות – כך דווח ב'וואלה'.

במל"ל הציעו לפתוח את המסחר "תמורת" עוצר לילי החל מהשעה 22:00 – אלא שההצעה לא התקבלה נכון לשלב זה – וההכרעה בסוגיה צפויה לעבור לקבינט הקורונה, שמועד כינוסו טרם נקבע. הנוכחים בדיון נחשפו לנתונים שמראים כי ישנה עלייה במקדם ההדבקה בתקופה האחרונה – וכי אם לא יוטלו הגבלות חדשות, הסבירות להמשך פתיחת המשק שואפת לאפס.

ב-N12 דווח כי האפשרויות שעלו בדיון במטרה לצמצם את היקפי התחלואה המתרחבים: העלאת מספר היישובים שנכנסים לסגר, הטלת סגר לילי באותם יישובים או ביישובים האדומים והכתומים וגם הועלתה אפשרות של הטלת עוצר לילי כולל בארץ.

נציגי משרד הבריאות אמרו בדיון שהם מתנגדים לכל פתיחה של המשק בשבוע הבא ושצריך להיצמד למדדים שנקבעו, גם ללא צפי לפתיחה נוספת. שרי האוצר והמדע התעמתו איתם ואמרו: "תגידו לא רק מה לא – אלא מה כן. אין לכם תכנית".

בדיון השתתפו מספר שרים ונציגי משרדי הבריאות, האוצר וביטחון הפנים. במהלך הישיבה עלתה גם הצעה להעלות את מספר היישובים שנחשבים לאדומים ונכנסים לסגר וכן הגברה של האכיפה. לאחר מכן צפוי ראש הממשלה לקיים דיון על המשך פתיחה אפשרית של מערכת החינוך.

שר הביטחון הוסיף: "מיליוני תלמידים ובעלי עסקים מחכים להחלטות שלנו בקבינט, ולכן דרשתי לקיים דיון עוד השבוע שייתן ודאות ושבו נוכל לדון ביישום ההחלטות שלנו למלחמה בתחלואה, ובאפשרות לבצע פתיחה של חלק מהמסחר במתווה חלקי בשטחים פתוחים כפי שהציעו ראשי השלטון המקומי ואת מערכת החינוך, לפי ההצעות שעל הפרק, אסור לחכות לשבוע הבא – חייבים לקבל החלטות פשוטות, ברורות ואחראיות."

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו