צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

אשר: "לחצים פנים מפלגתיים הובילו את גנץ להתנגחות עם החרדים" • האזינו

יו"ר ועדת חוקה התיחיחס למשבר בין המפלגות החרדיות לכחול לבן: "גנץ תקף תמיד את המתקפות של לפיד נגד החרדים, הוא התנער מהדרך הזו". עוד הוסיף: "העלאת הקנסות לא התחילה כיוזמה של נתניהו אלא הגיעה מצד משרד הבריאות". אשר תקף: "עושה רושם שהקבינט עוסק בדיוני תחביבים"

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר הערב בראיון ל'קול חי' כי "לחצים פנים מפלגתיים הובילו את גנץ להתנגחות עם החרדים. לא זכור לי מכתב שלו בנושאי הקורונה עד מכתב הקנסות ששיגר השבוע. שקוף שזה פוליטי ולכן אנחנו מתנגדים. אי אפשר גם לא לתת פתרונות וגם להעלות קנסות".

בראיון לתוכנית 'פילפוליטיקה' עם יעקב ריבלין ואבי בלום אמר כי "גנץ תקף תמיד את המתקפות של לפיד נגד החרדים, הוא התנער מהדרך הזו. אם הוא רוצה לחזור לדרך של לפיד שיבוא ויאמר את זה בריש גלי: טעיתי ואני רוצה לחזור לדרך של לפיד".

לדבריו, "העלאת הקנסות לא התחילה כיוזמה של נתניהו אלא הגיעה מצד משרד הבריאות. כתושב בני ברק, עיר ירוקה למהדרין, אני מחכה למדליה שמגיעה לתושבים אבל זה לא מגיע. כשהייתה תחלואה התקשורת ציירה אותנו כמפיצי קורונה מספר 1, ואילו כעת – דממה".

על ימינה אמר כי "סמוטריץ הפך את עצמו ליועץ לענייני חרדים, לצערי יש לנו ניסיון רע עם אנשים שלא גדלו אצלנו וניסו כביכול לדאוג לציבור החרדי. שיתופי פעולה – כן. לייצג אותנו – לא. על בנט מיותר למתוח ביקורת, אני לא נוהג להפריע לפוליטיקאים באמצע קמפיין".

"עושה רושם שהקבינט עוסק ב"דיוני תחביבים". לשר אחד חשוב כושר, השני פגש במקרה לוביסטים מענף ספציפי, אבל צרכים בוערים של מיליוני אזרחים נשכחים בצד. 2 מיליון אנשים לא יודעים איפה הם יתפללו בגשם ובקור, זוגות לא יודעים איך יתחתנו עם התקנות הקיימות. בעצם אומרים לציבור: צאו והפרו את החוק. זה לא נורמלי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו