Tomer Neuberg/Flash90

האמירויות: כל עוד המטוסים הישראלים לא יטוסו מעל סעודיה – לא נאפשר נחיתה

הטיסה הראשונה של ישראייר שאמורה להמריא בחגיגיות נמצאת בשלב זה באי וודאות. גורמים בענף התעופה ובקרב מקבלי ההחלטות בממשלה סבורים שהעניין ייפתר עוד היום וכי מטוסים ישראלים יוכלו להמריא ולטוס מעל ערב הסעודית. כ-160 נוסעים נמצאים בחוסר וודאות

השלטונות באיחוד האמירויות הבהירו היום (שני) למשרד התחבורה בישראל ולחברות התעופה הישראליות שכל עוד לא ניתנת אפשרות טיסה מעל סעודיה, הם לא מאפשרים בשום מקרה נחיתה בדובאי. הנושא הועבר לטיפול משרד החוץ, ובשעה זו מתקיימות שיחות בנושא מול הסעודים.

הטיסה הראשונה של ישראייר שאמורה להמריא בחגיגיות נמצאת בשלב זה באי וודאות. גורמים בענף התעופה ובקרב מקבלי ההחלטות בממשלה סבורים שהעניין ייפתר עוד היום וכי מטוסים ישראלים יוכלו להמריא ולטוס מעל ערב הסעודית. עם זאת, מדובר בסוג של דרמה בענף התעופה שכן כ-160 נוסעים נמצאים בחוסר וודאות לקראת טיסת הבכורה של חברה ישראלית שאמורה לצאת מחר לדובאי.

מחברת ישראייר נמסר: "כפי שפורסם באמצעי התקשורת אנו חווים קשיים נקודתיים באישור הטיסות מעל סעודיה בדרך אל דובאי. האירוע מטופל בתשומת לב על ידי הגורמים הממשלתיים הבכירים ביותר. אנו אופטימים באשר למועד סיום המשבר וממליצים לכם לעקוב אחר העדכונים".

בכיר באחת מחברות התעופה הישראליות זעם על כך שלמרות ההבטחות נוצר מצב שבו חברות התעופה הזרות מקבלות עדיפות על חשבון החברות הישראליות. "למרות שלנו אין אישור לטוס מעל סעודיה, חברת 'פליי דובאי' כבר עושה את זה, עם שתי טיסות יומיות לדובאי ועוד מעט הם יגדילו את זה לשלוש טיסות יומיות" – את הדברים הביא העיתונאי איתי בלומנטל ב'ווינט'.

עוד אמר הבכיר: "אם המשבר הזה לא ייפתר זה נזק כבד לתעופה הישראלית. אחרי הקיפוח מול אייר אינדיה בטיסות להודו (שרשאית לעבור מעל סעודיה – א"ב) לא נוכל לקבל קיפוח נוסף בטיסות לאמירויות וליעדים במזרח". בשבוע שעבר, עם השקת הקו המסחרי של 'פליי דובאי' לישראל, אמר ראש הממשלה בטקס שנערך בנתב"ג כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית כפי שאתם יודעים כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית כולל טיסות של חברות ישראליות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו