Chen Leopold/flash90.

גמליאל נגד עמדת החרדים: "חוק הפיקדון על בקבוקי 1.5 ליטר – עובדה מוגמרת"

השרה לאיכות הסביבה אמרה בועדת הפנים של הכנסת: "שינויי אקלים והידרדרות סביבתית מהווים איום קיומי על ישראל ועל העולם. כדי להתגבר על אתגרים אלה, ישראל זקוקה לאסטרטגיית צמיחה חדשה שתהפוך אותה למדינה עם כלכלה מודרנית, חסכונית ותחרותית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה הבוקר (שני) לוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת על פעילות המשרד: "אני שמחה להופיע היום בפני ועדה חשובה זו ולדווח על הפעילות הענפה של המשרד להגנת הסביבה במהלך החודשים האחרונים בהם קיבלתי החלטות משמעותיות".

גמליאל הוסיפה: "שינויי אקלים והידרדרות סביבתית מהווים איום קיומי על ישראל ועל העולם. כדי להתגבר על אתגרים אלה, ישראל זקוקה לאסטרטגיית צמיחה חדשה שתהפוך אותה למדינה עם כלכלה מודרנית, חסכונית ותחרותית, שבה שואפים לכלכלה דלת פחמן עד 2050 ושהצמיחה הכלכלית תהיה מנותקת משימוש במשאבים. החזון שלי הוא להפוך את כלכלת ישראל לכלכלה בת קיימא. אנו יכולים לעשות זאת על ידי הפיכת אתגרי אקלים וסביבה להזדמנויות, ולהפוך את השיקום והיציאה ממשבר הקורונה לנכון ומכליל לכולם".

השרה ציינה כי "כפי שהצגתי בעבר בוועדה, משרדי הציע לאוצר את תכנית ה-Green Deal לישראל, שכוללת פרויקטים במספר תחומים מרכזיים, שהשקעה בהם תאיץ את המשק, תתרום לחברה ולכלכלה, תיצור משרות חדשות וכמובן תשפר את מצב הסביבה בישראל. תחומים אלו באים לידי ביטוי גם בנושאי המיקוד של המשרד".

כזכור, חלק מחברי הכנסת החרדים הודיעו על התנגדותם לחוק. ח"כ אייכלר שלח מכתב לחברי יהדוה"ת: "לעשות הכל על מנת להסיר את המס מהבקבוקים הגדולים והפגיעה במשפחות ברוכות ילדים". הוא הזכיר את דבריו בדיוני וועדת הכלכלה: "שימו לב שכבר עשרים שנה דנים בכנסת על סוג בקבוק אחד גדול וריק, יותר מכל אריזות וקנקנים מפלסטיק וזהו בקבוק השתיה המשפחתי".

"כולנו בעד סביבה נקיה ובעד בריאות, בעד חינוך והטמעת הרגלים בריאים. אבל התחושה היא שיש כאן דת עולמית של איכות הסביבה. בכנסת זועקים כל העת שאסור לעשות כפיה דתית. כפיית חוקי הדת הזו של הגנת הסביבה, במקרה הזה תפגע במשפחות ברוכות ילדים.

הוא הדגיש: "צריך לזכור שרוב צרכני הבקבוקים הגדולים הם משפחות ברוכות ילדים. הן לא משתכרות במשכורות גבוהות, גם אלו מתוכן שעובדות במגזר הציבורי, על אחת כמה שרובן עובדות ומתפרנסות במגזר הפרטי. ההתייקרות של מחירי הבקבוקים הללו, תפגע משמעותית באותן משפחות, שעיניהם של רשעים צרה בהם, לא רק בענין בקבוק הפלסטיק". לדבריו, "אפשר להתמקד בחינוך והסברה, אבל בשום אופן לא ביוקר המוצר בכפיה דתית של 'דת הסביבה".

גם סגן שר התחבורה, אורי מקלב התייחס להצעה של גמליאל, ובמכתב שכתב לה, אמר: "הובא לידיעתי כי בימים הקרובים משרדך נדרש להגיש לועדת הכלכלה של הכנסת צו המאריך את הפטור מתשלום פיקדון של 30 אג' על מיכלי משקה גדולים, שאם לא כך יוחל באופן מיידי חובת התשלום הפיקדון".

"מנתוני המשרד להגנת הסביבה אני למד כי בסופו של הליך רק 18% מהפיקדון על הבקבוקים הקטנים חוזר לציבור, לכן בסופו של דבר עלות הפיקדון במידה ויושת על בקבוקי משקה הגדולים יפול על הציבור מה שיביא בסופו של דבר לעליה ביוקר המחיה ויהווה מעמסה על השכבות החלשות".

"אוסיף ואציין כי אני רואה צורך מהותי בהמשך ואף הגברת המנגנון הקיים של איסוף בקבוקים גדולים במתקני איסוף הבקבוקים הנמצאים כיום בכל רחוב והנגישים לציבור 24 שעות ביממה. בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש כדוגמת חובת תשלום הפיקדון" ציין סגן השר מקלב בפנייתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודקת

גמליאל: באו לנקות סביבה מבקבוקים. אייכלר: ח"ו, חייבים להמשיך ללכלך ולחיות בזבל ולתת למדינה לדאוג לניקיון על חשבונם. מי צודק? ההמממממ.

מהמם איך הפוליטיקאים של ג" מצליחים לעשות טאוריות קונספירציה אפילו מפיקדון על בקבוקים!? הגיע הזמן להתעורר מהשטות ולדרוש רצינות מהם. לא לחינם נבחרו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture