צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

הפסד למפלגות החרדיות: הצעת חוק השוויון תקודם בוועדה בראשות כחול לבן

יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג טען בדיון כי הציע ליו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, להקים ועדה משותפת לוועדת הכנסת ולוועדת חוקה, אולם האחרון סירב. פינדרוס: "ממתי ועדת כנסת דנה בהצעות חוק מהסוג הזה? עם כל הכבוד, יש סדרי דיון על פיהם צריך להתנהל"

ועדת הכנסת קבעה היום כי הצעת "החוק השוויון", מטעם חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיכל קוטלר־וונש, עינב קאבלה ותהילה פרידמן מסיעת כחול לבן, תידון בוועדת הכנסת בראשותו של ח"כ גינזבורג. יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג טען בדיון כי הציע ליו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, להקים ועדה משותפת לוועדת הכנסת ולוועדת חוקה אשר תדון בהצעת החוק, אולם האחרון סירב.

ח"כ פינדרוס: "ממתי ועדת כנסת דנה בהצעות חוק מהסוג הזה? עם כל הכבוד, יש סדרי דיון על פיהם צריך להתנהל". ח"כ גינזבורג בתגובה: "לוועדת הכנסת יש את הסמכות לקבוע זאת". ח"כ פינדרוס הגיש בקשה לדיון חוזר (רביזיה) בהחלטה זאת, אולם לא הופיע לדיון בבקשה, ומשכך היא נדחתה.

עוד קבעה ועדת הכנסת כי הדיון בהצעת חוק משאל עם, יתקיים בוועדת חוק, חוקה ומשפט. בכך נדחתה הצעתו של יוזם ההצעה, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), לקיים את הדיונים בוועדת חוץ וביטחון אשר בראשותו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר בדיון: "דיון דומה על תל אביב לא היה מוחרג ולא היה מתקיים בוועדה שאינה ועדת חוקה. כך אני מצפה שינהגו גם בדיון על יהודה ושומרון". ח"כ פינדרוס חיזק את דבריו: "גם תל אביב וגם יו"ש הם שטחים כבושים. לצערנו הרב זה ארך 19 שנה עד שכבשנו את החלק השני של ארץ ישראל".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השיב: "הצעת החוק הזאת מנוגדת לחוק הבינלאומי. כשעורכים משאל עם בשטח כבוש, שואלים את העם שנמצא תחת כיבוש, האם ירצה להמשיך להתקיים תחת המשטר הצבאי או להשתחרר ממנו. אפילו העברת פלסטינים מתוך השטחים הכבושים לבתי כלא בישראל היא עבירה על החוק הבינלאומי". ח"כ עוזי דיין (הליכוד): "יכולנו לחסוך דיונים בנושאים האלה אם שר הביטחון היה ממלא את תפקידו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו