Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: בליכוד מתכננים להתחיל בחקיקת חוקים הנוגעים למערכת המשפט

עדיין לא ברור האם ההצעות אותן יקדמו בליכוד יהיו הצע"ח שיבקשו לקבוע פסקת התגברות שתגבר על פסיקות בג"ץ או חוקים שיבקשו לשנות את שיטת בחירת השופטים, אך בכל אופן קיימת בליכוד כוונה לקדם חוקים שאינם מקובלים על כחול לבן בנוגע למערכת המשפט

בצל המשבר הפוליטי, במפלגת הליכוד מחליטים להתחיל בעבודה שנראית כמו חקיקת חוקים לטובת מערכת הבחירות, במפלגה ינסו לקדם חוקים שנוגעים למערכת המשפט בשבוע וחצי שנשארו עד לפיזור הכנסת וההליכה לבחירות – כך מפרסם העיתונאי זאב קם ב'כאן'.

עדיין לא ברור האם יהיו אלה הצעות חוק שיבקשו לקבוע פסקת התגברות שתגבר על פסיקות בג"ץ או חוקים שיבקשו לשנות את שיטת בחירת השופטים, אך בכל אופן קיימת בליכוד כוונה לקדם חוקים שאינם מקובלים על כחול לבן בנוגע למערכת המשפט. בליכוד מתנגדים לשני סעיפים בחוק פיזור הכנסת – סעיף צמצום יחידות מימון המפלגות וסעיף שקיפות הפרסומיים הפוליטיים ברשתות החברתיות.

ובתוך כך מסתמן כי אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה יידחה ליום שני הבא. אם גם זה לא יקרה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי יומיים לאחר מכן, ביום רביעי, בעקבות אי אישור תקציב המדינה. אם כחול לבן תצליח לאשר את החוק ולהשיג לכך 61 אצבעות – הבחירות יתקיימו ב-16 למרץ. לחילופין, אם הם לא יצליחו לעשות זאת והכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום רביעי (23 בדצמבר), אז מועד הבחירות יחול 3 חודשים בדיוק לאחר פיזורה – 23 במרץ.

מנגד, בליכוד ינסו לטרפד את החוק לפיזור הכנסת – ולהביא לכך שהיא תפוזר באופן אוטומטי. זאת בעיקר משום שאותו חוק מכיל שני סעיפים שכוללים הגבלה על פרסום ברשתות במהלך קמפיין הבחירות. דבר שבליכוד לא מעוניינים בו.

גם בממשלה לא שקט. ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתקיים היום (שני) נדחתה בגלל עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ – כך דווח ב'כאן חדשות'. גנץ דורש לאשר מינוי פרקליט מדינה ושגרירים מיד – אך נתניהו מסרב. הדיון בממשלה נדחה פעמיים בשל מחלוקת על סדר היום. במזכירות הממשלה הודיעו לשרים שתתקיים ישיבת ביום רביעי, בוידאו.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ דרש אתמול מראש הממשלה נתניהו להביא לישיבת הממשלה את מינוי פרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים. במכתב ששלח מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, נכתב: "מחר תתקיים ישיבת הממשלה השבועית של הממשלה ה-35. לאור החלטת בג"ץ כפי שהתקבלה ביום חמישי 10 בדצמבר 2020 ,המורה על מתן צו מוחלט להבאת הצעת שר המשפטים לאישור הממשלה בדבר מינוי מנכ"ל משרד המשפטים, וכל זאת במהירות הראויה ובהתאם לתקנון הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו