מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

הח"כים נאמו ונאמו – עד שהמליאה ננעלה: סוכלה ההצבעה היום על פיזור הכנסת

מליאת הכנסת לא תצביע השבוע על החוק לפיזור הכנסת, בעקבות התכנית של הליכוד למנוע את ההצבעה. המליאה נפתחה ב-13:00, והדיונים או ההצבעות בה נאלצו להסתיים עד 16:00, זאת בשל חג החנוכה. כ-60 חברי כנסת נרשמו לנאומים בני דקה, ואז דנו בהצעות לסדר ושאילתות

מליאת הכנסת לא תצביע השבוע על החוק לפיזור הכנסת, בעקבות התכנית של הליכוד למנוע את ההצבעה. במסגרת התכנית, כ-60 חברי כנסת נרשמו היום (שלישי) לנאומים בני דקה במליאה, כדי למנוע את ההצבעה. המליאה נפתחה בשעה 13:00, והדיונים או ההצבעות בה נאלצו להסתיים עד השעה 16:00, זאת בשל חג החנוכה.

מלבד הנאומים, על סדר היום של המליאה היה גם נאום בכורה של ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, שאילתות ותשובות לסגן שר האוצר איציק כהן, הצעות לסדר היום ועוד. המהלך של הליכוד הוא חלק מהרצון להימנע מההצבעה על פיזור הכנסת, וכך להימנע מהפחתת מימון הבחירות או שקיפות בפרסומים רשמיים ברשתות החברתיות, שני סעיפים שכחול לבן ניסתה לקדם.

אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה נדחה ליום שני הבא. אם גם זה לא יקרה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי יומיים לאחר מכן, ביום רביעי, בעקבות אי אישור תקציב המדינה. אם כחול לבן תצליח לאשר את החוק ולהשיג לכך 61 אצבעות – הבחירות יתקיימו ב-16 למרץ. לחילופין, אם הם לא יצליחו לעשות זאת והכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום רביעי (23 בדצמבר), אז מועד הבחירות יחול 3 חודשים בדיוק לאחר פיזורה – 23 במרץ.

מנגד, בליכוד ינסו לטרפד את החוק לפיזור הכנסת – ולהביא לכך שהיא תפוזר באופן אוטומטי. זאת בעיקר משום שאותו חוק מכיל שני סעיפים שכוללים הגבלה על פרסום ברשתות במהלך קמפיין הבחירות. דבר שבליכוד לא מעוניינים בו.

ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) אשר הושבע אתמול כחבר כנסת, נשא היום במליאה את נאום הבכורה שלו. ח"כ ואטורי פתח את נאומו באיחולי החלמה ובריאות לח"כ דוד ביטן וסיפר כי הם גדלו יחד בראשון לציון, הולכים ביחד 40 שנה, והוא מאוד חסר לו שאינו במשכן בעת נאום הבכורה שלו. ואטורי שיתף את חברי הכנסת כי הוא סובל ממחלת כליות מאז שהיה בן 9, ולפני כשש שנים עבר השתלת כליה, אשר קיבל תרומה מאשתו.

ח"כ ואטורי בחר לקרוא קטע שכתב חלל צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, ולאחריו אמר: "חיילי צה"ל הם נשמת אפה של מדינת ישראל, אי אפשר להותיר אותם לבד בחזית. מחבל שרוצח חלל צה"ל, צריך להורס את ביתו, לא לחשוב איזה חדר או איזה קיר הולכים לשבור, צריך להרוס את הבית שלו מן היסוד, לגרש את משפחתו מכאן, אין להם שום זכות לקבל כאן אצלנו משהו במדינה הזו. המדינה שלנו יקרה לנו, אנחנו לא יכולים להפקיר את מי ששומר עליה. אם לא חיילי צה"ל, אף אחד פה לא יכול היה לשבת על כיסא עור משובח. מדבור בילדים של כולנו, בילדים שלי, כשאני שולח אותם לצבא ומחייב אותם להגן על המדינה בחירוף נפש, הם מצפים שאנו בבית הזה נגן עליהם".

ח"כ ואטורי התייחס לנושא הגיוס לצה"ל ואמר: "אני יודע שכאן בבית הזה אוהבים לתקוף את החרדים שלא משרתים בצה"ל, האם מישהו מאיתנו חשב מה קורה עם הערבים? למה הערבים לא צריכים לשרת בשירות לאומי? החרדים גם יכולים לעשות שירות לאומי. הערבים יכולים להתנדב כדי למנוע את האלימות בחברה הערבית, שישרתו בחברה שלהם, שישרתו את החברה שלהם, שירימו את החברה שלהם, שלא יבואו לבכות פה אצלנו ולספר לו שיש להם בעיה של אלימות. הם צריכים לדעת להסתדר ע"י שירות לאומי. לא יהיה שירות לאומי, לא יהיה ביטוח לאומי".

עוד אמר ח"כ ואטורי בנאום הבכורה שלו: "המציאו את המשפט 'מושחתים נמאסתם'. מישהו מכם זוכר למי אמרו את זה עוד? אמרו את זה ליצחק שמיר, מלח הארץ, אדם משכמו ומעלה. גם לו אמרתם את זה, אז מה חשבתם שנאכל את הבלוף הזה? אנחנו הליכודניקים הולכים בכל מקום אחרי בנימין נתניהו. אני רוצה לשאול פה את השמאל, האם יש מנהיג בליכוד שכיבדתם אותו? יש מישהו כזה? יש מנהיג אחד שמפלגות פה בבית השתמשו בשם שלו, ואומרות 'שנתניהו יתנהג כמו מנחם בגין', מורי ורבי, גדלתי על תורתו, אבל מה אמרתם לבגין? קראתם לו רוצח, קראתם לו נאצי, ספרתם חללים מחוץ לביתו. הצלחתם לשבור אותו, ניצחתם אותנו ב-92 עם 'מושחתים נמאסתם', הפעם זה לא יקרה. נתניהו חזק, נתניהו לא נשבר וזה גומר אתכם. אתם לא מסוגלים לקבל את זה שהוא איתן והוא המנהיג הכי חזק שהיה לישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו