בצעד חריג: ישראל וארצות הברית הצביעו נגד תקציב האו"ם לשנת 2021

ישראל וארה"ב הצביעו נגד התקציב בשל כוונת האו"ם לתקצב אירוע לציון 20 שנה לוועידת דרבן. הן היו לשתי המדינות היחידות שהתנגדו השנה לתקציב בשעה ש-168 המדינות הנוספות הצביעו בעדו. בועידת דרבן קבעה ועידת האו"ם לגזענות כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד"

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום (חמישי) להצביע על תקציב הפעילות של הארגון העולמי לשנת 2021. למרות שמדי שנה תקציב האו"ם עובר בקונצנזוס, השנה בצעד חריג ונדיר, הצביעו ארה"ב וישראל נגד התקציב בין היתר בשל כוונת האו״ם לתקצב אירוע רם דרג לציון 20 שנה ל'וועידת דרבן'. שתי המדינות היו היחידות שהתנגדו לתקציב.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, תקף את כוונת האו"ם לתקצב את האירוע ואמר כי "לפני עשרים שנה התכנסה ועידת דרבן במטרה להילחם בגזענות. כמו יוזמות אחרות של האו"ם, ׳וועידת דרבן' נוצלה על ידי מדינות וארגונים אנטי-ישראליים לתקוף את ישראל ואת הלגיטימציה לקיומה. זכויות אדם לא מעניינות אותם והם הפכו את זה לפסטיבל שנאה", אמר ארדן.

השגריר ארדן הודיע בעצרת כי ישראל תתנגד להצעת תקציב 2021 וכן לתקצוב האירוע המיוחד. "ישראל מתנגדת לכל תקציב שנועד לתמוך בחרפת 'וועידת דרבן' – כולנו יודעים שכספים כאלה לא ישמשו לתמיכה בזכויות אדם אלא להפצת אנטישמיות ושנאה כלפי ישראל".

"לצערי, משאבי האו"ם מנוצלים ליוזמות אנטי-ישראליות כדבר שבשגרה. זהו חלק מההטייה הרחבה נגד ישראל בארגון", הוסיף השגריר. "אני לא אעמוד מהצד כאשר תינתן במה לקמפיין שקרים והסתה נגד ישראל והעם היהודי. הגיע הזמן לעשות סוף להרגל המקומם שבו העצרת הכללית ממשיכה לתמוך ביוזמות שנאה, אנטישמיות ואנטי-ישראליות, המנוגדות לחלוטין ליעדי האו"ם", סיכם השגריר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו