דיווח: ה-FBI חוקר האם גורמים זרים מימנו מתקפה על הקפיטול

גורם לשעבר ב-FBI וגורם שעדיין עובד בארגון אמרו כי כחלק מהחקירה, הסוכנות בודקת האם לפני המתקפה הועברו תשלומים בשווי של כחצי מיליון דולרים באמצעות המטבע הוירטואלית - ביטקוין, לכאורה על ידי אדם בעל אזרחות צרפתית ששם קץ לחייו בחודש שעבר

רשת החדשות האמריקנית NBC, דיווחה הלילה (בין מוצ"ש לראשון) כי ה-FBI חוקר האם ממשלות, ארגונים ואנשים זרים העניקו תמיכה כספית לקיצוניים שעזרו לתכנן ולבצע את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר – הפרטים בעברית הובאו ב'ישראל היום'.

גורם לשעבר ב-FBI וגורם שעדיין עובד בארגון אמרו כי כחלק מהחקירה, הסוכנות בודקת האם לפני המתקפה הועברו תשלומים בשווי של כחצי מיליון דולרים באמצעות המטבע הוירטואלית – ביטקוין, לכאורה על ידי אדם בעל אזרחות צרפתית ששם קץ לחייו בחודש שעבר, ל-22 כתובות שונות של דמויות מפתח ולקבוצות בימין האלטרנטיבי בארצות הברית. התשלומים תועדו ופורסמו השבוע באינטרנט על ידי חברה שמנתחת העברות של מטבעות מוצפנים.

על פי הדיווח, בנוסף, ה-FBI, יחד עם המחלקה לביטחון המולדת וגופים פדרליים אחרים בוושינגטון והאזור, פרסם בשבוע שעבר אזהרה שלפיה מאז המהומות בקפיטול, גורמים רוסיים, איראניים וסיניים מנסים לנצל את ההזדמנות כדי להשפיע על צורת הנרטיב בקידום המדיניות שלהם ברקע חילופי השלטון בארה"ב.

מדו"ח של הגורמים המשותפים עולה, כי כלי תקשורת רוסיים "הדגישו נושאים הקשורים לאלימות ולמצב הכאוטי שנגרם בארצות הברית בעקבות המהומות בקפיטול, ,שבהן נהרגו חמישה בני אדם, על הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ ועל הצנזורה ברשתות החברתיות". באחד המקרים, כך לפי הדו"ח, סוכנות רוסית טענה כי חברים באנטיפה התחזו לתומכי טראמפ והיו אחראיים להסתערות על בניין הקפיטול.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העיקר שידיחו, מצאו מומנטום שקרי כדרכו של השמאל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו