Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו מבהיר לארה"ב: "הסכם עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני לא יחייב אותנו"

בנאומו ליום השואה סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו על שיחותיו על השואה והתקומה עם מנכ"ל חברת פייזר כדי להביא את החיסונים קודם כל לישראל, והעביר מסר לארה"ב בנוגע לגרעין האיראני ולבית הדין בהאג שפתח בחקירה נגד ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הערב (רביעי) בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, ופנה לשורדי השואה: "לאורך כל שנת הקורונה, מדי יום ביומו, חשבתי עליכם, שורדי השואה. אני יודע שהשהייה בבית, הריחוק מבני המשפחה, הבידודים, הסגרים – אלה היו קשים מאוד. הם היו קשים לכולנו, אבל אצל רבים מכם התעוררו זיכרונות מכאיבים מהבדידות האיומה בילדותכם".

"כשהבאנו את מיליוני החיסונים לארץ, החלטנו לחסן קודם כל את האוכלוסייה המבוגרת – שכוללת כמובן אתכם, ניצולי שואה. אנחנו דואבים את מותם של 900 ניצולי השואה שלא שרדו את המחלה הזאת, לחלק לא הצלחנו להגיע עם החיסונים בזמן, אבל בגדול החיסונים הצליחו. התחסנתם בשיעורי-שיא. אבל היו מי שגם החיסונים הציפו אותם בחששות ובחרדות, שמקורם בזוועות שעברו".

בהמשך נאומו העביר מסר לממשל ביידן בארה"ב: "הסכם הגרעין עם איראן, שאיפשר לה בהכשר בינלאומי להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום, הסכם זה שוב עולה על השולחן. אלא שההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה, עם משטרים קיצוניים כאלה, שווים כקליפת השום".

"גם לידידינו הטובים ביותר, אני אומר: שלא תהיה שום טעות. הסכם עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני – נשק שמאיים עלינו בהשמדה – הסכם כזה לא יחייב אותנו, כהוא זה. יש רק דבר אחד שיחייב אותנו: למנוע ממי שחותר להשמידנו לבצע את זממו".

"זוהי גם תשובתנו הנחרצת להחלטה השערורייתית של בית-הדין הבינלאומי בהאג. בית-דין זה מבקש לחקור את ישראל בטענה ההזויה שחיילינו ומפקדינו, שאין מוסריים מהם, ביצעו כביכול 'פשעי מלחמה', בשעה שהם נלחמים בארגוני טרור אכזריים שמבצעים יום-יום פשעי מלחמה. חיילי צה"ל נאבקים בשליחיה של איראן זורעת-המוות, ודווקא אותנו מגנים. איזה אבסורד. אֵיזוֹ צביעות".

"בית-הדין בהאג הוקם בהשראת בית-הדין בנירנברג, ששפט פושעי מלחמה נאצים אחרי מלחמת העולם השנייה. אבל מנירנברג להאג קרה היפוך מוחלט: גוף שהוקם כדי להגן על זכויות-האדם, הפך לגוף שְבפועל מֵגֵן על מי שרומס את זכויות-האדם".

בחלק האחרון של נאומו סיפר, "אלברט בורלא, ראש חברת 'פייזר' שסיפקה את החיסונים לישראל ולעולם כולו. גם הוריו של אלברט היו ניצולי שואה – אוּדִים מוצלים מן האש ששרפה את קהילת יהודי סלוניקי המפוארת. והנה כעבור 80 שנה הגורל מפגיש למשימת הצלה את ראש הממשלה של מדינת ישראל שקמה מן האפר, ואת ראש חברת 'פייזר' שממציאה מזור למגפת הקורונה שמאיימת על האנושות כולה".

"השואה והתקומה היו ברקע שיחותיי עם אלברט. אלברט בורלא הוא יהודי גאה, והוא גם מוביל את אחת מהחברות החשובות בעולם. אמרתי לו כבר בתחילת הדרך שמדינת ישראל תהיה מופת בינלאומי בהתמודדות הבריאותית במלחמת העולם השלישית – המלחמה עם הנגיף העולמי. הוא השתכנע שזה נכון, וכולנו יחד הוכחנו שזה נכון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו