Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הבכיר מסביר: התנאי שתוקע את המגעים – שקד דורשת את תיק המשפטים

על פי הדיווח של עמית סגל, איילת שקד דורשת את משרד המשפטים וזה מה שתוקע את המשך המשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד. על פי רוב ההערכות המשא ומתן בין גוש מתנגדי נתניהו הוא לא יושלם עד למועד פקיעת המנדט של נתניהו ביום שלישי הקרוב בחצות

המגעים להקמת ממשלת בנט-לפיד נמשכים כל העת, ולמרות שהמאמצים הואצו בימים האחרונים – הם עדיין לא מתנהלים בקצב המצופה. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא הדרישה של בכירת ימינה, ח"כ איילת שקד, להתמנות לשרת המשפטים בממשלה הנרקמת – דרישה שעלולה "לתקוע" את חלוקת התיקים המתוכננת וכזו שעלולה לגרום לבעיות מול מפלגות השמאל שלא מעוניינים בכך, נכון לפי שעה.

על פי הדיווח של הפרשן עמית סגל, תיק המשפטים מיועד ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אך אם בכל זאת הוא יילך לשקד – תיק בכיר אחר צפוי ללכת לסער, הביטחון או האוצר – אלא ששני התיקים הללו מיועדים לגנץ ולליברמן. לכן, הדרישה של שקד לתיק הזה מסבכת את חלוקת התיקים בין השותפים. ואם זה לא מספיק – אז גם ראשי העבודה ומרצ, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ, צפויים להתנגד לכך ששקד תחזור למשרד המשפטים.

כך או כך – המשא ומתן בין הצדדים ממשיך להתנהל, אך על פי רוב ההערכות – הוא לא יושלם עד למועד פקיעת המנדט של נתניהו ביום שלישי הקרוב בחצות. בימינה ממשיכים להדגיש את הצורך בהגעה להסכמות מהר ככל הניתן, כשסוגיה מרכזית שמרחפת מעל המשך המגעים היא שאלת הטלת המנדט על ידי הנשיא בשבוע הבא – ואם הוא יוטל על לפיד או על בנט.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בזכות רבי שמעון קשר הרשעים לא יתקיים אפילו רגע אחד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו