Flash90

אבו מאזן הכריז על דחיית הבחירות לרשות הפלסטינית

בנאומו בפתח פגישת הנהגת פתח ברמאללה, האשים אבו מאזן את ישראל בסירוב לאפשר לקיים את הבחירות בירושלים. הוא אמר כי ישראל העבירה היום מסר לרשות הפלסטינית לפיו אין לה תשובה לגבי הבחירות בירושלים כיוון שעוד לא הוקמה ממשלה בישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע הערב (חמישי) על דחיית הבחירות שאמורות היו להתקיים בחודש הבא, עקב סירובה של ישראל לאשר לתושבי מזרח ירושלים להצביע בבחירות.

מוקדם יותר הוא הבהיר שלא יהיה מוכן לקיום הבחירות למועצה המחוקקת, אם לא יקבל אישור מישראל לקיים את הבחירות במזרח ירושלים. "לא נאפשר לקיים בחירות ללא ירושלים", הבהיר אבו מאזן במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס כחודש לפני המועד המתוכנן של הבחירות. ההחלטה הסופית תתקבל בהמשך על ידי הנהגת אש"ף שמכונסת במוקטעה.

בנאומו בפתח פגישת הנהגת פתח ברמאללה, האשים אבו מאזן את ישראל בסירוב לאפשר לקיים את הבחירות בירושלים. הוא אמר כי ישראל העבירה היום מסר לרשות הפלסטינית לפיו אין לה תשובה לגבי הבחירות בירושלים כיוון שעוד לא הוקמה ממשלה בישראל. "משמעות התשובה הישראלית היא שהם לא מאפשרים לנו לקיים בחירות בירושלים", תקף.

"הסכמנו ללכת לבחירות, חייבים לקיים בחירות. כל הפלגים והארגונים והעם הסכימו על כך", אמר אבו מאזן בפתח דבריו. "אמרנו את זה גם באו"ם, ואירופה תמכה בהחלטתנו והסכימה לעשות כל מה שנדרש לשם כך". הוא סיפר כי פרסם במהרה צווי בחירות וכי פנה לישראל בבקשה שתאפשר לקיים את ההליך במזרח ירושלים. "ישראל צריכה לסגת מהקביעה שירושלים היא בירתה, ולומר במפורש שאפשר לקיים את הבחירות שלנו בירושלים", הסביר.

"הם אמרו לנו – מצטערים שכנינו היקרים שלא נוכל לתת לכם תשובה לגבי ירושלים. הסיבה – אין לנו ממשלה שתחליט על זה", אמר אבו מאזן. "שאלנו אותם איך אין ממשלה שתחליט? הם ענו – יש לנו בחירות משלנו. אני אומר לכם – כל יום מקבלים החלטות ממשלתיות לבנות התנחלויות – איזו ממשלה מחליטה על זה? ענינו לישראלים: כלאם פאדי – אל תצחקו עלינו. איפה נתניהו? לאן הוא הלך? שיזכה לחיים ארוכים. חושבים שאנחנו אהבלים?".

אבו מאזן הוסיף כי "עמנו הצליח להסיר את המחסומים" בעיר, בהתייחסו לעימותים האלימים בעת האחרונה בין פלסטנים לבין כוחות הביטחון ופעילי ימין קיצוני. "אנחנו רוצים בחירות בירושלים כמו ברמאללה, הבחירות הן הדגשת זכותנו בירושלים, אמירה שאנחנו כאן".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו