הכבל הגורר נקרע ובלם היד לא עבד: פרטים חדשים על קריסת הרכבל באיטליה

מפרטי המקרה עולה כי, האסון הכבד אירע בשל שתי תקלות מרכזיות: הכבל שעליו משונע הרכבל נקרע, והבלמים לא עבדו. פייר דמיאני, עיתונאי איטלקי אמר כי "כמה טכנאים אומרים שאולי אחרי הסגר הארוך הכבל לא עבד כפי שצריך". המשטרה המקומית פתחה בחקירה

איתן בירן בן החמש, היחיד שניצל מבין 15 נוסעי הרכבל שקרס אמש בהרי האלפים באיטליה אך נפצע אנושות, הורדם היום (שני) בבית החולים לילדים בטורינו שבו הוא מאושפז. שגריר ישראל ברומא דרור אידר אמר בביקור בבית החולים כי לפי אחד הרופאים "אין נזק מוחי וחוט השדרה לא נפגע" וייתכן שינסו להעיר אותו מההרדמה הערב או מחר.

ראש מחוז פיימונטה באיטליה, שבו התרחשה תאונת הרכבל אמר עם יציאתו מבית החולים שבו מאושפז איתן בן ה-5: "הרבה מאוד כאב אבל גם תקווה. הילד עבר בדיקות, הרופאים אמנם לא דיברו אבל אין פגיעה במוח ובעמוד השדרה ואין לילד סימני פגיעות בפנים". גם ד"ר ג'ורג'יו איבאני, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים: "מחר נתחיל להעיר אותו בעדינות. הוא עדיין בסכנה, אבל אנו אופטימיים".

בתוך כך, נכון לרגע זה עולה מפרטי המקרה כי, 15 הנוסעים עלו על הקרון בעיירה סטרזה לעבר פסגת הר מוטרונה. מדובר בנסיעה של כ-20 דקות. סמוך לשעה 12:30 וכ-300 מטר מהפסגה נקרע הכבל הגורר. בלם היד של הקרון, שהוא חלק ממנגנון הבטיחות של הרכבל – לא עבד, והקרון החל להידרדר מטה. בעודו באוויר, הקרון התנגש בעמוד הראשון – ואז צנח כ-20 מטרים על צלע ההר. הוא התגלגל פעמיים או שלוש כ-300 מטרים עד שהתרסק על העצים במדרון.

מפרטי המקרה עולה כי, האסון הכבד אירע בשל שתי תקלות מרכזיות: הכבל שעליו משונע הרכבל נקרע, והבלמים לא עבדו. פייר דמיאני, עיתונאי איטלקי אמר כי "הכבל הוחלף ב-2014, אבל כמה טכנאים אומרים שאולי אחרי הסגר הארוך הכבל לא עבד כפי שצריך, הוא לא היה משומן מספיק, ואולי זו אחת הסיבות לתקלה".

עוד דווח ב'חדשות 12' כי, בחקירה שיקיימו באיטליה יבדקו אם אכן נעשו בדיקות הכשירות הנדרשות אחרי שנת הקורונה שהייתה נטולת תיירים. עוד שאלה קשה שעולה מן האסון ויידרשו לענות עליה בחקירה היא אם בעל מקצוע בחן את היכולת של הקרון לעמוד בלחצים ואם הוא תקין מבחינה מכנית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו