Miriam Alster/FLASH90

יש עתיד וישראל ביתנו גיבשו הסכם קואליציוני; איווט ליברמן – שר האוצר

יאיר לפיד סגר הסכם עם ישראל ביתנו בדרכו לחתום היום עם מפלגות נוספות מגוש השמאל. עם זאת, טרם נרשמה התקדמות במגעים מול גדעון סער ונפתלי בנט - ולכן הסיכוי שלו להפוך לראש הממשלה נמוך • אלו הג'ובים שדרש איווט במסגרת ההסכם

יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו הבוקר (שלישי) כי הגיעו לסיכומים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, שמונה ימים בלבד לפני תום המנדט של יאיר לפיד. לפי הסיכומים, איווט ליברמן יהיה שר האוצר בממשלת השמאל של לפיד.

לפי ההודעה המשותפת שפרסמו המפלגות, הוסכם על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על "חוק כמה פרויקטים לאומיים שיקודמו כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי".

"במסגרת החוק יוקמו 2 בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. בנוסף סוכם כי תיקבע הכנסה מינימלית לקשיש בגובה של 70% משכר המינימום".

עוד נמסר כי הגיעו להבנות בנושאי דת ומדינה, אך אלו לא פורטו.

איווט ליברמן דרש לעצמו את משרד האוצר, בנוסף לקבלת התיק לפיתוח הנגב והגליל ותיק נוסף עבור חברי מפלגתו. בנוסף, גם ראשות ועדת הכספים תעבור לידי ישראל ביתנו.

אתמול דווח על התקדמות משמעותית מול מפלגת כחול לבן, ולפיד שואף לחתום כבר בימים הקרובים על הסכמים גם מול מפלגות נוספות מגוש השמאל, אך עדיין אין התקדמות במגעים מול נפתלי בנט וגדעון סער, מה שמפחית משמעותית את סיכויו להרכיב ממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משרד האוצר עם ועדת הכספים? יאללה החתול ניגש ישר לשמנת ולא יהיה מי שיוכל לעצור אותו

יש מדרש "לא לחינם הלך הזרזזיר אצל העורב אלא שמינו הוא" והמבין יבין

שכחו לחתום על מריצות לשלוח אותנו למזבלה

דידי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו