Tomer Neuberg/Flash90

תרגיל הטעיית החמאס: הלוחמים מספרים "הייתי בטוח שנכנסים פנימה"

עד הרגע האחרון לא ידעו הלוחמים שהם חלק מתרגיל להטעיית החמאס כדי להתחיל בהפצצת פרויקט ה'מטרו'. עם זאת, הם לא כועסים על כך שנתנו להם להתארגן לשווא: "לא שימשנו שום כלי בלוח שחמט. היינו הכוח היותר משמעותי ובלעדינו הם לא היו מבצעים את מה שביצעו"

הפצצת "המטרו" של חמאס: מתברר כי תרגיל ההטעיה של צה"ל כלל גם את הכנת השריונאים של חטיבה 7, שהיו בטוחים שעוד רגע הם מתחילים תמרון קרקעי לתוך שטח רצועה עזה.

ארבע יממות אחרי הפסקת האש שסיימה את מבצע שומר החומות, מספרים חיילי שריון לכאן חדשות כי בלילה שבו ביצע צה"ל את תרגיל ההטעיה לחמאס וביים הכנות לכניסה קרקעית לרצועה – הם אכן הונחו להיערך לכניסה שכזו.

מעדויות החיילים עולה כי עד הרגע האחרון הם לא ידעו שהם חלק מתרגיל הונאה. "הייתי בטוח שנכנסים פנימה ומתחילה כניסה קרקעית", מספר מפקד פלוגה כ' בגדוד 75, רס"ן ראדיק מונדרצוק. "זו תחושה אדירה. עשיתי ח' פלוגתית ואמרתי לחיילים שעוד ארבע שעות אנחנו נכנסים פנימה. אתה מסתכל לכולם בעיניים וכולם מוכווני משימה עם תחושת שליחות אדירה".

רס"ן מונדרצוק סיפר כי הפעולה הראשונה שביצעה הפלוגה בפיקודו הייתה בשיתוף רב זרועי עם חיל האוויר. "הפלוגה שלי הובילה את הגדוד לפעולת ההונאה הגדולה. נסענו בסביבות 35 קילומטר".

לשאלה האם הוא חש שנעשה שימוש ביחידה בפיקודו אמר מונרצוק: "לא שימשנו שום כלי בלוח שחמט. היינו הכוח היותר משמעותי ובלעדינו הם לא היו מבצעים את מה שביצעו. המשכנו לבצע פעולות אקטיביות מאוד. השמדנו הרבה חוליות תצפית ונ"ט. אין לנו שום תחושת פספוס, אנחנו כאן בשביל לבצע. יש את הדרג המדיני שיקבל החלטות ואותו אנחנו מקבלים ומעריכים. יש לנו מפקד אחד שהוא מפקד הצבא".

סמל רועי חשאי, מפקד טנק בפלוגה כ' סיפר לכאן חדשות על התחושות מהרגע שהבין כי הגדוד יורד לעזה: "שמחנו בדבר ורצינו להיות חלק מהמערכה. הבנו שזה הולך להיות דבר משמעותי ולא סתם עוד התחממות כזו או אחרת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו