Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ שקד עדיין פועלת לממשלת ימין; היו"ר נפתלי בנט הציב לה אולטימטום

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יודיעה נפתלי בנט כי הוא מסכים להקמת ממשלת שמאל כאשר הוא ראש הממשלה הראשון ברוטציה • יו"ר ימינה הציב דד ליין לאיילת שקד: אם לא תביאי ממשלת ימין עד לשעה 10:00 - אקים ממשלת שמאל עם יאיר לפיד

מפלגת ימינה תתכנס היום (ראשון)  לישיבת סיעה מכריעה בה צפוי היו"ר נפתלי בנט להודיע על החלטתו להצטרף לממשלת שמאל בה יכהן ברוטציה על ראשות הממשלה יחד עם יאיר לפיד.

במקביל, ח"כ איילת שקד, מספר שתיים בימינה, עדיין פועלת להקמת ממשלת ימין שבראשה יעמדו ברוטציה סער-נתניהו – אבל נכון לעכשיו נראה כי "ממשלת השינוי" של גוש 'רק לא ביבי' עומדת לקום.

בנט הודיע לשקד כי אם מאמציה לא יישאו פרי עד לישיבת הסיעה הבוקר, הוא יודיע כי יקים ממשלת רוטציה עם לפיד. ישיבת הסיעה אמורה הייתה להתקיים בשעה 10:00,, אך נדחתה יחד עם האולטימטום לשעה 14:00 בעקבות הצעת נתניהו לסער.

לפי ההצעה שהעביר ראש הממשלה במטרה למנוע הקמת ממשלת שמאל, גדעון סער יכהן ראשון ברוטציה במשך שנה ורבע, אחריו נתניהו במשך שנתיים ואז נפתלי בנט במשך שנה ורבע.

אם בסופו של דבר יוחלט על ממשלת שמאל, שקד צפוי לתמוך במהלך יחד עם שאר חברי הכנסת, למעט שיקלי שכבר הודיע על התנגדותו. ח"כ ניר אורבך, מקום שש ברשימת ימינה, שוקל האם להתפטר מתפקידו או לתמוך בממשלת בנט-לפיד, אם תקום. בסביבתו אומרים כי אפשרות שיצביע נגד אינה על הפרק. אם יתפטר, תכנס במקומו לכנסת שירלי פינטו שתתמוך בהקמת הממשלה.

על פי הדיווחים, באם המהלך להקמת ממשלת שינוי אכן תצא לפועל, יו"ר מפלגת 'ימינה' נפתלי בנט יעמוד בראש הממשלה למשך שנתיים, ולאחר מכן יחליף אותו יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שיכהן כראש הממשלה החליפי וכשר החוץ בתקופה שבנט יכהן כראש ממשלה.

עוד על פי הדיווחים השונים, מספר 2 בימינה, ח"כ איילת שקד צפויה לקבל בממשלת השינוי את תפקיד משרד הפנים. יו"ר כחול לבן בני גנץ, ימשיך בתפקידו הנוכחי, שר הביטחון. מלבדו יכהן בממשלה לפחות עוד נציג אחד מכחול לבן.

בקרב מפלגת 'תקווה חדשה', היו"ר גדעון סער יקבל את תפקיד שר המשפטים וסגניתו של סער בתקווה חדשה, יפעת שאשא ביטון, צפויה לשמש כשרת החינוך בממשלת השינוי.

שר האוצר בממשלת השינוי יהיה ח"כ איווט ליברמן, דבר שגורם לדאגה גדולה בקרה הציבור החרדי. על פי הסיכום בין המפלגות ישראל ביתנו תקבל שני תיקים נוספים, בהם גם המשרד לפיתוח הנגב והגליל. בנוסף, חבר הסיעה ישמש כיו"ר ועדת הכספים – כך ששני תפקידים הבכירים שהיו עד כה אצל המפלגות החרדיות יועברו לליברמן.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תכהן בוועדה למינוי שופטים ותשמש כשרת התחבורה או כשרה לביטחון הפנים. ח"כ עמר בר לב צפוי לשמש באחד משני תפקידים אלו. בנוסף תקבל מפלגת העבודה את תיק התפוצות ואת ראשות ועדת העבודה והרווחה.

יו"ר מפלגת מר"צ ניצן הורוביץ ישמש כשר הבריאות, תיק הגנת הסביבה יינתן לתמר זנדברג והמשרד לשיתוף פעולה אזורי לעיסאווי פריג' – שיהיה השר המוסלמי השני בתולדות ממשלות ישראל, אחרי ראלב מג'אדלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הנאשם בנט!!!
אמנם לא בבית משפט שמאלני,
אך במישור הציבורי מר נפתלי בנט נאשם בכמה עבירות, ומהם:
א. מרמה והפרת אמונים – הוא רימה את הציבור פעמיים,
1 לפני הבחירות – באומרו שלא ישב עם!!! לפיד (ולא רק שלא ישב תחתיו!!),
2 בזמן לחימת מבצע ‘שומר החומות’ – באומרו ממשלת השינוי ירדה מעל הפרק.
שיקרת אלינו!!! עובד שכעת אתה כן מוכן ללכת לממשלה עם לפיד לשנתיים ותחתיו לעוד שנתיים.
ב. קבלת שוחד – כל הנ”ל קורה בגלל הצעת ונתינת השוחד של ח”כ מר לפיד לח”כ מר בנט – ראשות ממשלה לשנתיים.

ח”כ מר בנט, אתה משוחד!!!
‘כי השוחד יעוור עיני פיקחים ויסלף דברי צדיקים’ –
בגלל השוחד (שבנט יהיה שנתיים בראשות הממשלה) שנותן ח”כ מר לפיד לח”כ מר בנט,
מר בנט נהיה כאדם עיוור שלא רואה ולא קולט את טובת בטחון –
1. המדינה 2. חיילי צה”ל 3. והימין,
והוא מסלף את האמת והטוב והצק והיושר – כל מה שהבטיח!

שקד תתעוררי בנט לא היה שווה כלום בלעדיך את הבאת לו מנדטים שלא ישתמש בך הוא מחוק את העתיד לפניך תשמרי עלינו אזרחי מדינת ישראל (כרגע היהודית עוד מעט כל אזרחיה) היהודים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו