לראשונה בעולם: מדינה ריבונית מכירה במטבע הביטקוין כאמצעי תשלום

נכון, מדובר במדינה שלמרבית אזרחיה אין בכלל חשבונות בנק או כרטיסי אשראי והם משלמים רק במזומן, אבל הדבר לא מונע מהנשיא להכריז כי יעביר חוק בפרלמנט, שם יש לו רוב, ויאמץ את הביטקוין בצורה רשמית ושווה ערך לדולר כמטבע עובר לסוחר

לראשונה בעולם, מודיעה מדינה ריבונית כי היא מאמצת את המטבע הוירטואלי הגדול ביותר, הביטקוין, והופכת אותו לאמצעי תשלום רשמי. ברקע, המשך הירידה החדה במחיר המטבע.

נשיא אל סלבדור נאיב בוקלה הודיע במהלך שידור וידאו מיוחד לכנס ביטקוין 2021 שנערך במיאמי שבארה"ב כי המהלך ייצא לפועל יחד עם חברת הארנק הדיגיטלי Strike, שתפתח את התשתית הפיננסית הנדרשת למסחר באמצעות מטבע הקריפטו.

הנשיא, המחזיק באמצעות מפלגתו ברוב בפרלמנט, עדכן: "בשבוע הבא, אשלח לקונגרס את החוק שיהפוך את הביטקוין לאמצעי תשלום מוכר", ובכך ישווה בין הביטקוין לדולר כמטבע עובר לסוחר.

עם זאת, יצוין כי אל סלבדור הממוקמת במרכז יבשת אמריקה נחשבת למדינה נחשלת ולמרבית אזרחיה אין בכלל חשבונות בנק או כרטיסי אשראי, מה שמוביל לכך שרוב המסחר במדינה מתבצע בכלל במזומן.

למרות זאת, אמר מייסד סטרייק ג'ק מאלרס בתגובה כי מדובר רק ביריית פתיחה לפני אימוץ המטבע על ידי מדינות נוספות בעולם. לדבריו, "השינוי הזה כאן הוא שהביטקוין הוא גם הנכס הטוב אי פעם לשימוש במסחר וגם למסחר וכך גם כרשת מוניטארית. האחזקה בביטקוין מספקת הגנה למדינות מתפתחות ממשברי ענק פוטנציאליים ומאינפלציה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו