בתום מרדף נרחב: כוחות צה"ל עצרו את שני החשודים שחצו אמש מלבנון לישראל

בתום מרדף של למעלה מ-18 שעות אותרו השניים מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי. עם מעצרם, הועברו השניים, ככל הנראה מבקשי עבודה טורקים, לחקירת כוחות הביטחון. אחד מהם סיפר: "חדרתי לישראל כדי למצוא עבודה". בצה"ל עדכנו כבר בבוקר שלא מדובר בפח"ע

בתום מרדף נרחב של כוחות צה"ל ומשטרת ישראל שכלל חסימות צירים וסריקות במרחב, לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר את שני החשודים שחצו אמש משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים נעצרו באזור סבוך בקרבת הגדר והועברו לחקירת כוחות הביטחון. החשודים שנעצרו הינם ככל הנראה מבקשי עבודה טורקים.

השניים אותרו מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי. אחד מהם סיפר: "חדרתי לישראל כדי למצוא עבודה". עם מעצרם, הועברו השניים לחקירת כוחות הביטחון.

מיד לאחר זיהוי החדירה לתוך שטח ישראל, הונחו תושבי חניתה ושלומי בגליל המערבי להישאר בבתיהם. במקביל, חלק מהכבישים נסגרו ולאורך הגזרה המערבית נורו פצצות תאורה במקביל לסריקות צה"ל באזור.

בצה"ל עדכנו כבר בבוקר שלא מדובר בפח"ע והנחו על חזרה לשגרה. עם זאת, התושבים לא היו משוכנעים כי אכן מדובר במחפשי עבודה ולא באנשים שנשלחו על ידי חיזבאללה, ודורשים להשלים את בניית הגדר.

באתר ווינט ציטטו את ראש מועצת שלומי גבי נעמן, שדורש כי באזור תושלם הקמת החומה על גדר הגבול, שהקמתה מתעכבת בגלל היעדר תקציב. "צריך גדר ואמצעי התרעה, כדי שאנשים לא יוכלו להגיע לגדר, ואת האירוע הלילה חייבים לתחקר. מדובר פה בחיי אדם".

"זה לא ייתכן שבאזור כמו שלנו, כאשר כמה עשרות מטרים מפרידים בין גדר הגבול ליישוב, מסתפקים בגדר מסכנה של שניים וחצי מטר, ולא משלימים את הקמת החומה המתוכננת בין ראש הנקרה וחניתה".

הוא הוסיף, "אחרי האירוע של המסתנן שנכנס ליישוב לפני שנה, פניתי לשר הביטחון, לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולאלוף הפיקוד. קיבלתי הבטחות להשלמת הגדר, אך עד כה לא הועבר התקציב לשם כך. צריך גדר ואמצעי התרעה, כדי שאנשים לא יוכלו להגיע לגדר, ואת האירוע הלילה חייבים לתחקר. מדובר פה בחיי אדם".

תושב חניתה אמר ל'ווינט' כי חיזבאללה הוא האחראי לחדירות האלה, כדי לבחון וללמוד את תגובת הצבא. "אויבינו למדו אותנו עוד פעם. מי מוקפץ בזמן אירוע כזה ומי לא. האם יש תגובה, או בעיקר האם אין תגובה, היכן לאורך הגזרה יש כוחות, היכן אין, איך עובדת האבטחה בגדר. זה יעלה לנו בדם, והרבה".

בהודעת צה"ל הבוקר נאמר: "במהלך הלילה ביצעו כוחות צה"ל סריקות נרחבות בעקבות זיהוי עקבות של שני חשודים במרחב גדר הגבול עם לבנון. החיפוש אחר החשודים נמשך והועבר גם לטיפול כוחות משטרת ישראל. כוחות צה"ל פרוסים במרחב ופועלים להגנה על התושבים. מהממצאים שעלו בסריקות ככל הנראה לא מדובר באירוע לאומני. האירוע יתוחקר. התושבים ביישובים הסמוכים לגדר הונחו לחזור לשגרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו