Olivier Fitoussi/Flash90

חברי המטה פנו לבנט: אכוף את הריבונות וחוקי המדינה בהר הבית תחילה

במכתב ששוגר לראש הממשלה ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט כותבים חברי עמותת המטה למען ארץ ישראל כי הם דורשים שהוא ייקח את כל סמכויות השלטון בהר הבית מידי הווקף ולאפשר גישה שוויונית וחופשית לבני כל הדתות, כולל יהודים אשר יהיו רשאים להתפלל

עמותת המטה למען ארץ ישראל פנתה היום (שני) במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה לאכוף את הריבונות וחוקי המדינה וזכויות האדם בהר הבית בהתאם לחוק ובאורח שוויוני ליהודים.

במכתב דורשים חברי המטה מבנט, ליטול מהווקף המוסלמי את כל סמכויותיו השלטוניות ברחבת הר הבית ולקבוע כי משטרת ישראל תהיה נוכחת ברחבת הר הבית 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה.

עוד הם דורשים: לקבוע כי רחבת הר הבית היא מקום קדוש אשר מוחזק על ידי ממשלת ישראל, בדומה לכותל המערבי ולשאר המקומות הקדושים. כמו כן, לאפשר לבני כל הדתות גישה שוויונית להר הבית.

במכתב מציינים חברי המטה כי הם דורשים מרה"מ, לאפשר ליהודים להביע את רגשותיהם בתפילה בהר הבית, ולבטל את כל הוראות המשטרה המגבילות את חופש התנועה בהר הבית של יהודים דתיים.

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר העמותה אמר, "בנט הצהיר כי הממשלה תעבוד בשביל כולם. אנחנו מקווים שהיא תעבוד גם בשביל היהודים, המופלים כיום קשות לרעה בהר הבית. חמור מכך – בהר הבית קיים ואקום ריבוני כאשר המשטרה אינה נמצאת שם למעלה מ – 90% מהזמן".

"את כל זה אנחנו דורשים לשנות – על המדינה לקחת את כל סמכויות השלטון בהר הבית מידי הווקף, ולאפשר גישה שוויונית וחופשית לבני כל הדתות, כולל יהודים אשר יהיו רשאים להתפלל. בנט הצהיר בישיבת הממשלה הראשונה: חובת ההוכחה עלינו. אדרבה, שיוכיח בהר הבית תחילה".

יצוין כי על פי הוראת גדולי ישראל, הפוסקים והרבנות הראשית חל איסור לעלות להר הבית בזמננו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו