נשיא איראן הנבחר בהצהרה ראשונה: "נהיה באינטראקציה עם כל העולם"

בהצהרתו הראשונה מאז היבחרו אמר ראיסי כי, ארה"ב חייבת להסיר את כל הסנקציות. היא זאת שהפרה התחייבות. "אנחנו צריכים הבטחות שגם אם ארה"ב תעשה צעדים כאלה או אחרים אחרי חתימת ההסכם - הדבר לא ישפיע על החוזים שנחתמו"

נשיא איראן החדש איברהים ראיסי כינס היום (שני) את מסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה מאז בחירתו לתפקיד. במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה בטהרן, הדגיש נשיא איראן הנבחר כי יחסי החוץ של איראן לא יהיו תלויים בהחלטות שיתקבלו במסגרת הסכם הגרעין. "נהיה באינטראקציה עם כל העולם", הדגיש.

"וושינגטון ומדינות אירופה צריכות להצדיע להסכם הגרעין ולכבד אותו", אמר הנשיא הנבחר בהצהרתו הראשונה. עוד התייחס נשיא איראן הנבחר למשבר הכלכלי הקשה במדינה וטען כי יטפל בו באמצעות "משאבים המקומיים ואמון מלא בצעירים האירנים".

בהמשך דבריו אמר ראיסי כי, ארה"ב חייבת להסיר את כל הסנקציות. היא זאת שהפרה התחייבות. "אנחנו צריכים הבטחות שגם אם ארה"ב תעשה צעדים כאלה או אחרים אחרי חתימת ההסכם – הדבר לא ישפיע על החוזים שנחתמו עם אירופה והחברות", הוסיף.

הנשיא הנבחר התייחס לשיחות הגרעין ואמר כי, הצוות הנוכחי של המו"מ עם המעצמות – ימשיך בעבודה. "העולם מוכרח לדעת כי מדיניות של לחץ מקסימלי נגד האיראנים, נכשלה בהחלט".

ראיסי התליין התרברב במהלך הצהרתו הראשונה לתקשורת האיראנית ואמר כי, "אני הגנתי על זכויות אדם וכך אמשיך לעשות". הוא אף התחייב כי לא יסכים להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו