קרדיט צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה בקייב: "לעם היהודי יש גם היסטוריה קשה וכואבת כאן באוקראינה"

בפתח ביקורו התקבל הנשיא על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות. לאחר הטקס הוא קיים פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואחריה התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים. מדובר בביקור ראשון של הנשיא במדינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (שלישי) בקייב לביקור ממלכתי ראשון שלו במדינה בהזמנת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לציון 80 שנה לטבח באבי יאר. הרצוג כתב בטוויטר כי "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר, אך גם היסטוריה קשה וכואבת".

בפתח ביקורו התקבל הנשיא על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות שבבירה. לאחר הטקס קיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואחריה התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים.

נשיא אוקראינה קיבל את פניו של הרצוג והשניים ערכו סקירה של משמר הכבוד וצפו במצעד צבאי. עם הצגת המשלחות חתם הנשיא בספר האורחים של ארמון הנשיאות.

"מערכת היחסים בין מדינותינו מבוססת על עבר הווה ועתיד. לעם היהודי יש עבר מפואר בארץ הזאת", אמר הרצוג בדבריו. "לצד זאת, לעם היהודי יש גם היסטוריה קשה וכואבת כאן באוקראינה".

"מפרעות ופוגרומים במאות הקודמות, ועד לטבח המזוויע בבאבי יאר. אני מודה לך מאד, אדוני הנשיא, ולפרלמנט האוקראיני, על הדחיפה לחקיקת החוק אשר מתנגד ונאבק באנטישמיות, חקיקה שאני מקווה שתושלם בהקדם וגם על ההימנעות האוקראינית מהשתתפות בוועידת דרבן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו