איראן: 10 חשודים בריגול נעצרו בעיר עם המתקן הגרעיני המרכזי

איראן: 10 חשודים בריגול נעצרו בעיר עם המתקן הגרעיני המרכזי

משרד המודיעין האיראני עדכן שעצר חשודים שפעלו בשביל סוכנויות ביון זרות של מדינות אזוריות "בעלות ברית עם המערב" בבושהר • הנשיא האיראני ערך בעיר ביקור במתקן הגרעין בבושהר ואמר: "לא כדאי שאנחנו נפגר אחרי התנועה המדעית העולמית"

עשרה חשודים בריגול עבור סוכנויות ביון זרות של מדינות אזוריות נלכדו בעיר בושהר בה שוכן מתקן גרעין מרכזי, כך הודיע הערב (שלישל) משרד המודיעין האיראני. לפי ההודעה, המרגלים עבדו עבור שירותי המודיעין של כמה מדינות זרות, כולן בעלות ברית למעצמות המערב.

בהודעה נמסר כי המרגלים זוהו ונעצרו במחוז בושהר הדרומי. המעצר מתפרסם לאחר הפגנה נגד המשטר שנערכה בעיר ביום שישי האחרון, לקראת הגעתו של הנשיא אברהים ראיסי לביקור בבושהר. תושבים מקומיים קיימו מחאה נגד "התליין מטהרן" סמוך לנמל התעופה וקראו: "צדק הוא שקר".

במהלך ביקורו בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר ביום שישי אמר ראיסי: "ידע גרעיני יקבע בעתיד את ההתפתחות המדעית, ולא כדאי שאנחנו נפגר אחרי התנועה המדעית העולמית". הוא הוסיף כי "צמיחה משמעותית ופיתוח של הידע הגרעיני יובילו לקידום טכנולוגיות אחרות".

עוד אמר: "אני שמח שתחנת הכוח הגרעינית של בושהר סוף-סוף פועלת במלוא יכולתה ומייצרת אלף מגה-וואט חשמל. בה בעת, לסוכנות לאנרגיה אטומית שלנו יש מטרה להגדיל את היקף ייצור החשמל של המדינה ל-10 אלף מגה וואט".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו