Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות: אני והמפלגה שלי לא שמחים מההחלטה על הבנייה ביו"ש

במהלך ביקורו בברלין נשא ניצן הורביץ דברים בפני עיתונאים ואמר כי "יש לנו חילוקי דעות בימין ובשמאל בממשלה באשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני. המפלגה שלי והמחנה שלי תומכים בפתרון שתי המדינות. זה הפתרון היחידי לקונפליקט"

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום (שישי) במהלך מסיבת עיתונאים גרמנים במסגרת בביקורו בברלין בין היתר לבנייה ביהודה ושומרון – שרק אתמול גרמניה ומדינות אירופיות נוספות גינו אותה.

"אני והמפלגה שלי לא שמחים מההחלטה הזו", אמר הורוביץ בתשובה לשאלה של עיתונאי, והדגיש: "זה קשה לשותפים שלנו באגף הימני של הממשלה, אבל החלטנו – וזו מדיניות הממשלה – להשאיר את הסטטוס קוו בשטח, ללא התנחלויות חדשות, ללא מאחזים חדשים וללא החלטות גדולות חדשות שישנו את המצב בשטח".

על פי הדיווח ב'ווינט', שר הבריאות שלאורך רוב מסיבת העיתונאים דיבר על ההתגברות על הגל הרביעי של הקורונה בישראל, הוסיף כי הוא מקווה שהסטטוס קוו "יישמר ויימשך, כי זה הבסיס לממשלה הזאת". לדבריו, "אני מקווה שהביקורת שלנו נשמעה, אני יודע שהיא נשמעה. זו לא רק הביקורת שלי, אנחנו מייצגים מחנה פוליטי שלם ואני מניח שאולי זה יהיה הסוף של זה".

עוד אמר שר הבריאות כי "הבהרנו את עמדתנו בבירור בנוגע להתנחלויות לראש הממשלה ולחברי הקבינט. אמרנו שזה צעד שלא יתרום למצב ושאנחנו מצפים מהממשלה לא לעשות את זה שוב ולהימנע מצעדים חד-צדדיים כאלה, כולל התנחלויות ועוד. אנחנו בעד תהליך השלום ומשא ומתן עם הרשות הפלסטינית".

"יש לנו חילוקי דעות בימין ובשמאל בממשלה באשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני. המפלגה שלי והמחנה שלי תומכים בפתרון שתי המדינות. זה הפתרון היחידי לקונפליקט, שתי מדינות שיחיו זו לצד זו בשלום. עם זאת, אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לא לגרוע את המצב בשטח. אנחנו עושים הכל כדי להשאיר את הפתרון של שתי המדינות חי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו