pixabay

ייתכן שעמיד מפני החיסון: התגלה זן קורונה חדש – שוודי

לאחר הווריאנט הבריטי שנעלם מחיינו באותה מהירות שבה הוא הופיע, ולקראת מתווה התיירות שייפתח את שמי ישראל ביום שלישי הקרוב, ישנן חדשות מדאיגות – וריאנט חדש שייתכן שעמיד מפני החיסון

ביום שלישי הקרוב ייפתחו שמי ישראל לתיירים מכלל מדינות העולם, לראשונה מזה 20 חודשים. בעוד שמוקד החששות של משרד הבריאות היה עד כה מזרח אירופה, וריאנט חדש שהתגלה בשבדיה מצביע על נתוני הדבקה מדאיגים – ועמידות מוגברת מפני החיסון, גם זה של פייזר.

הדיווחים הנוכחיים התחילו בשוודיה ובאנגולה שבאפריקה, בספטמבר. הווריאנט נקרא A.30, וכאמור ייתכן והוא עמיד יותר מפני החיסונים, ביניהם של פייזר. הווריאנט הופיע לראשונה בפברואר בטנזניה. והוא מוגדר כווריאנט הנמצא ׳תחת מעקב מוגבר׳.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, חתם על מסמך שמאשר את כניסתם של תיירים לישראל, כך שכבר ביום שני הקרוב, ה-1 בנובמבר, תיירים זרים יוכלו להיכנס ארצה אם הם עומדים בכל התנאים הדרושים.

לפי תנאי הכניסה שגיבשו במשרד הבריאות, התייר יחייב להציג תעודת מתחסן המעידה על קבלת חיסון שלישי או על קבלת חיסון שני שבוצע לפני פחות מחצי שנה לכניסתו לישראל, זאת בתנאי שהמנה השנייה ניתנה לפני יותר מ-14 ימים בחיסון שמאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי.

במשרד ראש הממשלה עדכנו בימים האחרונים, כי החל מ-15 בנובמבר, גם מחוסני החיסון הרוסי ספוטניק יוכלו להיכנס לארץ באותו המתווה. המחלימים מהחצי השנה האחרונה יוכלו גם הם להיכנס לישראל ללא צורך להיכנס לבידוד מלא בארץ.

כל התיירים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 72 שעות לפני הטיסה לארץ, ולבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג. על התיירים הזרים לשהות בבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקת הקורונה שיבצעו בנתב"ג או להמתין 24 שעות – המוקדם מביניהם.

גם מחלימים שקיבלו מנת דחף יורשו להיכנס לישראל ללא צורך בבידוד מלא. כמו כן הוחלט כי חל איסור לשהות במדינה אדומה בטווח של 14 ימים לפני הטיסה לישראל. התייר יהיה חייב לצאת מהארץ לפני שיפוג תוקף החיסון או אישור ההחלמה שלו. תייר שיידבק בקורונה בארץ יחויב לעבור לבידוד במלונית; תייר שיפר בידוד לא יורשה להיכנס לישראל למשך שלוש שנים; ותייר שיציג תעודה מזויפת לא יורשה להיכנס לארץ למשך חמש שנים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו