Yonatan Sindel/Flash90

איש של נקמות: הח"כ המיתמם של 'ישראל ביתנו' / ישראל ארנפלד

קושניר יודע מצוין למה לוקה 'ישראל ביתנו' בתדמית רעה שונאת ומסיתה, כזו שגם רוב הציבור הישראלי סולד ממנה

חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', יצא בערבו של יום האתמול באמירה המיתממת הבאה: "הסטיגמה שיצאה על 'ישראל ביתנו' שאנחנו שונאים חרדים היא נוראית. מהיום שאמרנו די לעסקונה של המפלגות החרדיות, למכונת הג'ובים ולהחזקת ציבור שלם שבוי, החלו לצאת עלינו באשמת כזב שאנחנו מתנגדים לציבור החרדי עצמו".

תרשו לי להעריך, שקושניר יודע מצוין למה לוקה 'ישראל ביתנו' בתדמית רעה שונאת ומסיתה, כזו שגם רוב הציבור הישראלי סולד ממנה. אבל בהנחה שקושניר באמת לא מבין למה רואים במפלגתו גוף מושחת ומשחית; אנחנו כאן כדי להסביר לו.

כשיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יצא באמירה המכוערת והזולה עליה הוא לא התנצל עד היום "את החרדים ונתניהו אפשר לשים על מריצה ישר למזבלה הקרובה", הוא לא אמר את זה על העסקונה. הוא הרי מעולם לא הציע לחרדים פוליטיקאי כזה או אחר שאיתו הוא יהיה מוכן לשבת ולשתף פעולה. מילא נתניהו. לציבור בוחרי הליכוד יכול ליברמן לומר 'אני מחרים ספציפית את נתניהו האיש, אם תביאו מישהו אחר – אני אשב איתו ואתן לכם את דרישותיכם'.

יחסו של ליברמן לחרדים שונה בתכלית. מתחילתם של סבבי הבחירות האחרונים, הוא אגד את מפלגתו של סמוטריץ' יחד עם החרדים תחת השם המזלזל 'משיחיים', ונשבע בנקיטת חפץ שהוא לעולם לא ישב איתם יותר.

הוא לא הניח קווי יסוד מסוימים למול המגזר החרדי או נבחרי הציבור שלו, והתנה בהם את שיתוף הפעולה שלו עם המגזר. ההיפך הוא הנכון. גם כשכל הקואליציה הנוכחית קראה למפלגות החרדיות להצטרף לממשלה, הוא התנגד נחרצות ואף אמר זאת פומבית בקולו הקר והמנוכר. עקרונות אינם עניינו במאבק הזה, הוא מונע משנאה ומנקמנות. מחוסר יכולת מובהק לראות ציבור שחי באמונתו ולחיות עמו בשלום, גם אם התנהגותם לא תואמת את דרך החיים שלו (למרבה המזל).

ונעבור מדיבורים למעשים. ליברמן לא רק איים הסית ופילג. בהפסקת סבסוד המעונות לילדי האברכים הוא לא באמת ניסה לקדם את השקפת עולמו. הוא העניש את החרדים. זו הייתה מטרתו. הרי אם מה שהוא רצה, היה הוצאת הציבור החרדי לשוק העבודה, הוא היה עושה זאת בצורה שונה לחלוטין. הוא היה מקדם בכל הכוח את האפליה המתקנת של המגזר החרדי בתעסוקה במינהל הציבורי. הוא היה מציף את החרדים בהכשרות מקצועיות בחינם, ורק אחר כך הוא היה הולך להשתמש במקל קיצוץ הכספים. אבל לא. ליברמן לא מצא אף לא גזר אחד שיממש את השקפת עולמו, רק מקלות הוא שלף מאמתחתו בזה אחר זה. היכה והיכה שוב ושוב ונראה שהוא עדיין לא בא על סיפוקו.

במס על הכלים החד פעמיים ליברמן נהג באותו האופן. (אולי ניסה לאלף בינה את קושניר, שיבין עד הסוף את רוח המפקד). כשהוא פרסם תמונה שלו עצמו עומד ומדיח כלים, מה זו אם לא התגרות והתנשאות? כשהוא מעיר למנהלי הישיבה החרדית שהצטיידה במשטחי חד פעמי שטוב יותר יהיה אם יצטיידו במדיח, מה זה אם לא הרוע בהתגלמותו? הוא הרי יודע מצוין את הקושי העצום שהוא גורם לישיבות בכך. לפחות שישתוק. שיעשה את מה שהוא רואה לנכון, אבל למי חסרה ההתגרות?

היטיב לומר זאת איש התקשורת חיים לוינסון שאינו חשוד באהדת חרדים יתרה. לוינסון התייחס לתמונה שפרסם ליברמן בה הוא נראה שוטף כלים. "על מי הוא מנסה לעבוד?" תהה לוינסון. "ליברמן לא נגע בנוזל לניקוי כלים כבר עשרות שנים. ואני מכיר היטב את הבית בנוקדים. יש לו צוות משרתות. כשהוא שולח את האמא העובדת, שבמקביל מגדלת עשרה ילדים לשטוף כלים, למי בדיוק הוא לועג? בשביל מה זה חסר?" מחה לוינסון. אבל אפילו את מה שעיתונאי הארץ ראה בקלות, ליברמן התקשה להבין. סימאה אותו השנאה לחרדים.

זה האיש. נקמות מעניינות אותו. לא הייתה לו בעיה לשבת עם הליכוד שנים ארוכות מאוד. עד שיום אחד הוא החליט שבנימין נתניהו אשם בתיקים שנפתחו לו במשטרה, ומאותו יום לא ניתן היה לדבר על קואליציה משותפת. אלה לא אידיאולוגיות ולא עקרונות. זו שנאה ונקמנות. זה אביגדור ליברמן. הבנת, קושניר? אני מקווה שלא גרמתי לך למשבר אמון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק בכל מחה, ליברמן עם מפחגתו שרובם גוים או חצאי גוים הם שונאי ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו