Olivier Fitoussi/Flash90

סער ל'JDN': "הצעתי לדון בכלים אחרים להענשה על הסתה נגד חרדים" • צפו

שר המשפטים לא חוזר בו מההתנגדות להצע"ח של אשר אך אומר במענה ל'חדשות JDN' כי הוא מוכן לדון בדרכים אחרות: "אני תמיד פתוח לשיח, אני מכבד את הציבור החרדי". לשכת אשר בתגובה: "מוזמן להציע פתרון ולא רק לפזר מלים יפות"

שר המשפטים גדעון סער אומר בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה במענה לשאלת 'חדשות JDN' כי הוא פתוח לדון עם נציגי המפלגות החרדיות ואנשי משרד המשפטים על דרך להעניש על הסתה חמורה נגד הציבור החרדי, שלא במסגרת חוק הגזענות כפי שמקדם ח"כ יעקב אשר בהצעת חוק שעברה בקריאה טרומית למרות התנגדות הקואליציה.

לדבריו, "בהתאם להחלטת וועדת שרים לחקיקה חושב שהחוק הוא לא נכון, פירטתי את עמדתי במליאת הכנסת כשהתייחסתי לנושא. יש כאלה שהציעו לי אחרי שעבר בקריאה טרומית אולי לשנות את דעתי, לא, זו העמדה המקצועית שגובשה, שקיבלה גם תמיכה בוועדת שרים לחקיקה ואני עומד מאחוריה".

במענה לשאלה האם יסכים לדון בכלים אחרים בכדי להתמודד עם ההסתה נגד המגזר אמר כי "אני אמרתי בדברי בכנסת שכשפוגעים בציבור החרדי בהכללה זה כואב לי ומפריע לי כמו שפוגעים בכל ציבור אחר. יחד עם זאת, הגדרת הגזענות בחוק העונשין מבוססת על יסוד אתני, אתה יכול להרחיב את הגדרת הגזענות בלי סוף בדרך הזאתי לקבוצות נוספות באוכלוסייה ואני לא חושב שזה דבר נכון מבחינה עניינית".

"צריך לדון והצעתי לדון האם יש כלים אחרים, יש התבטאויות שחוסות תחת הסתה לאלימות, יכול להיות שאפשר לדבר על כלים אחרים, אני תמיד פתוח לשיח ענייני, אני מכבד את כל הציבורים במדינה, כמובן שאת הציבור החרדי. כשנציגי הסיעות החרדיות היו בקואליציה הם לא דאגו להעביר את החוק הזה, אני מניח שאתה לא טוען שהמתקפות על הציבור החרדי התחילו ב-13 ביוני 2021. כל דבר ענייני אנחנו מוכנים לפתוח בלב פתוח".

בלשכת ח"כ יעקב אשר הגיבו לדברי סער: "אין וויכוח שישנה תופעת גזענות נגד הציבור החרדי שמחייבת פתרון אכיפתי, אין לנו עניין דווקני בנוסח כזה או אחר, משרד המשפטים מוזמן בהחלט לא רק להתנגד או לפזר מלים יפות על בחינת הנושא ורצון טוב, אלא להציע הלכה למעשה פתרון הולם שיעשה סוף לתופעת הבריונות המסיתה נגד מיליון אזרחים רק בגלל שהם חרדים".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פה פה פה, תמיד יודע לדבר, אבל איפה הוא כשצריך אותו באמת.. למה לא אמר את זה מקודם ורק עכשיו.. אבל כשהוא כולו אחוז תאוות נקם בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שנוא נפשו, אז פתאום הוא שוכח הכול ונועץ בו את שיניו המחודדות בלי להסתכל ימינה או שמאלה איך זה נראה או מתקבל.. הוא לא מחפש אז משהו 'יותר טוב'.. עזוב אותך מגדעון סער, איש צר ואויב הסער הרע הזה! ידענו זאת מזמן, כשאחרים רקדו מסביבו והביאו אותו לרבנים.. רק חבל שהעסקנים הפוליטיים שלנו לא ניחנו בחושים יותר מחודדים, בכדי להבחין בין אויב לאוהב..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture