ד"ר אלרעי פרייס: "אם מספר הנדבקים יעלה לא נצטרך להשתמש באיכונים"

ד"ר אלרעי פרייס: "אם מספר הנדבקים יעלה לא נצטרך להשתמש באיכונים"

ועדת החוץ והביטחון בכנסת דנה באיכונים: "אנחנו פועלים באופן ממוקד" • רשות להגנת הפרטיות: "קיימים סימני שאלה באשר לצורך וההצדקה בהפעלה מחדש של מנגנון האיכונים של השב"כ" • הממשלה מאשרת הבוקר במשאל טלפוני את השימוש

הממשלה מאשרת הבוקר (שלישי) במשאל טלפוני את טיוטת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לסיוע במאמץ הלאומי לאיתור מאומתים בזן "אומיקרון". האישור מגיע בצל ההתנגדות של שר המשפטים גדעון סער והאיום של השר אלי אבידר כי מבחינתו מדובר בחציית קו אדום.

בתוך כך, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה היום את עמדתה בנוגע להסתייעות בשירות הביטחון הכללי לאיתור מגעים, עמדה שהועברה לוועדת חוץ וביטחון לקראת דיון בנושא תקנות שעת חירום שיתקיים בוועדה הבוקר.

לעמדת הרשות, נכון לעת הזו, נראה כי קיימים סימני שאלה באשר לצורך וההצדקה בהפעלה מחדש של מנגנון האיכונים של השב"כ, ובכל מקרה יש לבחון ללא הרף את הצורך בהפעלתו, בשים לב לממצאים הרפואיים וכלל הנתונים אודות הזן החדש ונזקיו.

הרשות סבורה, כי ככל שימצא בימים הקרובים כי לא חלה התפשטות של הזן החדש, או שהוא אינו גורם לתחלואה קשה יותר לעומת הזנים המוכרים, יהיה בכך כדי להשליך באופן מהותי, ואולי אף מכריע, על מידתיות השימוש בכלי השב"כ, שהינו אמצעי חריג ביותר המגלם פגיעה קשה בזכות לפרטיות, היורדת לשורשה של חברה דמוקרטית.

כאמור, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה היום על השימוש באיכוני שב"כ כדי לאתר מגעים של נדבקים בזן האומיקרון. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה לצורך להשתמש בו בשלב מוקדם ואמרה כי "בישראל יש 500 מאומתים ליום ולא שולחים את הנתונים שלהם לשב"כ ואנחנו עושים משהו ממוקד במטרה למנוע תחלואה מהווריאנט הזה. ברגע שמספר הנדבקים בזן החדש יעבור רף מסוים של מאומתים ויש הדבקה קהילתית לא יהיה טעם להמשיך להשתמש בכלי הזה"

"מעדויות שאנחנו שומעים מדרום אפריקה המחוסנים חווים את זה בצורה קלה ורוצים לקנות זמן לתושבים להתחסן בבוסטר או בחיסון הראשון והשני וגם לילדים יש זכות להיות מוגנים", הסבירה אלרעי פרייס והוסיפה: "חקירות שלנו הגענו ל186 מגעים בחקירה של 13 החשודים בהדבקות בווריאנט ובזכות האמצעים הטכנולוגיים. נוספו עוד 42 מגעים. כלומר רואים שזה כלי משלים וחשוב".

המשנה ליועמ"ש רז נזרי אמר בדיון כי "שימוש בתקנות לשעת חירום הוא בעייתי כי חוקקנו את חוק הקורונה. השתמשנו בכלי בתחילת המגיפה כשלא היה חוק שב"כ ורק שמגיעים לקצה אפשר להשתמש בכלי הזה. במדינה דמוקרטי שב"כ לא אמור לפעול מול אזרחים אלה רק בטרור אבל יש יוצאים מהכלל וזה האירוע שאנחנו נמצאים בו כרגע. זה לא יהיה כלי עוקף כנסת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בר בדף דדי בן א אארוז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו