אנטישמיות באוקראינה: חנוכיית חב"ד הושחתה ונזרקה לנהר

שליח חב"ד באוז'הורוד אוקראינה, הרב מנדל וילהלם נדהם לגלות כי החנוכייה שהציב נעקרה ממקומה על אף התחייבות המשטרה לשמור עליה • וזה לא המקרה היחיד של אנטישמיות בחנוכה: מקרים דומים גם בקובנה, בדנייפרו, ברובנא ועוד

החנוכייה המפוארת שהציב הרב מנדל וילהלם, שליח חב"ד באוז'הורוד, עמדה לתפארה במשך ימי החנוכה ובכל ערב נערכו הדלקות עם מנהיגי הקהילה ואישי ציבור מקומיים. הטקס משך למקום יהודים ולא יהודים ועורר קידוש ה'.

החנוכייה הגדולה מוצבת כמידי שנה סמוך לטיילת שעל נהר האוז וזוכה לברכת השלטונות ולהבטחה מצד מפקד המשטרה המקומי כי על המקום תוצב שמירה קבועה.

אלא שאתמול (ראשון) שליח חב"ד הרב וילהלם הופתע לגלות כי החנוכייה איננה. אחרי חיפוש קצר היא נמצאה מושלכת בנהר לא הרחק מהיכן שהיתה מוצבת. התברר כי אנטישמים שברו אותה והשליכו אותה לנהר.

"במשטרה הבטיחו לנו שיציבו שמירה ובפועל זה לא קרה", אומר הרב וילהלם. משינו אותה מהמים בעזרת כמה חברים ושוטרים שהגיעו למקום".

"המשטרה הייתה אמורה לשמור עליה וצריכים לבדוק מדוע זה לא קרה. לא הייתה לנו ברירה אלא למשות אותה מהמים. גייסנו כמה חברים ובעזרת כמה שוטרים הוצאנו אותה מהנהר".

למרבה הצער, תופעות של אנטישמיות צצות ברחבי אוקראינה וכי זה לא המקרה היחיד. מקרים דומים של השחתת חנוכיות ציבורית של חב"ד אירעו בדנייפרו, כפי שפורסם, ובערים נוספות: חב"ד רובנא בראשות השליח הרב שניאור שניאורסון, ובכמה מקומות נוספים.

בעקבות התקרית, אומר הרב וילהלם ל-COL: "כמה סמלי שכוחות החושך מנסים לפגוע בהפצת אור וקירוב לבבות. לא ישברו אותנו, נמשיך ביתר שאת וביתר עוז".

אנטישמיות באוקראינה: הפילו את החנוכייה של חב"ד ונעצרו • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו