Moshe Shai/FLASH90.

לאחר ההפיכה הצבאית: כלת פרס נובל לשלום במיאנמר נשפטה למאסר

לאחר שאונג סן סו צ'י הודחה בטענה לזיופי בחירות, הוגשו בגינה כתבי אישום על עבירות שונות, ביניהן, עבירות על מגבלות הקורונה. היא צפויה להישפט לשנים נוספות, מאסר שעלול להגיע עד 100 שנים

גזר דין של ארבע שנות מאסר נגזר על אונג סן סו צ'י, מנהיגת מיאנמר לשעבר שהוגשו נגדה כמה כתבי אישום, בין היתר בגין הסתה והפרה של הוראות הקורונה במדינה. כך דווח הבוקר אתמול בתקשורת הבורמזית.

זהו גזר הדין הראשון שהושת עליה מאז ההפיכה הצבאית במדינה, שהתרחשה בחודש פברואר. סו צ'י עצמה נעצרה בחודש ינואר האחרון. גזר הדין מגיע לאחר שאתמול נהרגו לפחות חמישה בני אדם בהפגנות שהתקיימו בעיר הגדולה ביותר במדינה, ינגון, נגד החונטה.

בית המשפט במדינה עלול לגזור על סו צ'י בת ה-76, שזכתה בפרס נובל לשלום בשנת 1991, עד 100 שנות מאסר, לאחר שהוגשו נגדה כמה כתבי אישום. היא דחתה את כל הטענות נגדה, ותומכיה אמרו כי מדובר ברדיפה פוליטית.

החונטה הצבאית במיאנמר ביצעה הפיכה במדינה, הנמצאת בדרום-מזרח אסיה, בחודש פברואר האחרון. הצבא המקומי הרג מאות בני אדם במהלך ההפגנות הרבות שנערכו בעקבות ההפיכה, שבוצעה עקב טענות לזיוף תוצאות הבחירות שהתקיימו במדינה בשנה שעברה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו