Yonatan Sindel/Flash90

חפץ בעדותו: "תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה רה"מ – על גבול ההזיה"

חקירתו הנגדית של עד המדינה בפרשות 4000 ו-2000 נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים • חפץ העיד: "הבנתי שימתגו אותי כבוגד לאחר שאחתום, אך הפכתי לעד מדינה בדעה צלולה"

עד המדינה ניר חפץ ממשיך היום (שלישי) להעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים כחלק מחקירתו הנגדית בפרשות 4000 ו-2000. במהלך עדותו היום טען חפץ כי תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה. הוא הוסיף ואמר כי להחשיב סיקור חיובי שוחד, " זה על גבול ההזיה".

הדיון נפתח בעימות בין חפץ לעו"ד יואב בן צור, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חפץ אמר לע"ד בן צור: "תפסיק להעיר הערות מתחת לחגורה", עו"ד בן צור השיב: "אתה מאיים עלי?".

בן צור בחר להתמקד בנושא החתימה על הסכם עד מדינה: "ב-25 בפברואר התנהל משא ומתן על ידי אלי זוהר (עורך הדין של חפץ) להסכם עד מדינה". חפץ: "אלי זוהר הגיע אליי ביום חמישי". בן צור וחפץ התווכחו על תחילת המשא ומתן להסכם עד מדינה, כאשר חפץ הטיח בו: "אתה חורג מהכללים המקובלים. אדוני צריך לקחת בחשבון שאני מעוניין לדבוק באמת אבל בכללים המקובלים". השופטת רבקה פלדמן התערבה ואומרה לחפץ: "אדוני יענה לשאלות בלי הערות". חפץ השיב: "בלי הערות משני הצדדים".

חפץ הוסיף ש"כתוצאה מהסכם עד מדינה אתה נפגע בכל מיני מישורים. לא הייתי מרוצה מזה, אבל חתמתי בדעה צלולה". לדבריו, "חשבתי שלהציג סיקור תקשורתי כשוחד זה על גבול ההזיה. אני הרבה זמן בתקשורת, ויחסים כאלה זה עניין שבשגרה. אני חשבתי אז שהחקירה הזו אג'נדה של רשויות האכיפה ושל גורמים בתקשורת, חשבתי את זה אז וגם היום. היחסים האלה הם סחר סוסים ברמה הכי בהמית שיש. זה החיים וזה מקדמת דנא. אתה לא תמצא הרבה צדיקים בסדום הזה. זה לא מאפיין צד אחד בתקשורת".

עד המדינה הוסיף ואמר: "הייתה מוטיבציה מאוד גדולה של גורמי האכיפה ושל גורמים בתקשורת לכתב אישום. אני חושב כך גם היום. תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה".

בהמשך טען חפץ כי ״נתניהו מעולם לא שוחח איתי על ענייני רגולציה ולו ברמז״. בן צור: ״בכל שנותיך, כשהיית עם משפחת נתניהו, הוא לא שוחח איתך על ענייני רגולציה״. חפץ: ״מאמצע 2014, מעולם לא שוחח איתי על ענייני רגולציה של קבוצת בזק״. בן צור: ״ולא העביר לך מסר לאלוביץ או אחרים בנוגע לקבוצת בזק״. חפץ: ״נאדה, כמו שאומרים״.

חפץ טוען כי נתניהו לקח את תיק התקשורת בשל לחץ שהופעל עליו מצד רעייתו שרה ובנו יאיר: "ההתנגדות שלהם הייתה בכאלה דציבלים, שלא הייתה לו ברירה אלא לקחת את התיק". עוד הוא סיפר כי "מהרגע שפורצת מערכת הבחירות ב- 2014, נתניהו עוסק רק בנושאים ביטחוניים ובבחירות. הוא לא עוסק בנושאים רגולטוריים- זה לא מעניין אותו. הוא גם היה מוגבל מלעסוק בהם ע״י היועמ״ש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו