מיזם השידוכים המרגש: היהדות החרדית מתאחדת

הרעיון הכביר והמושיע פרי יוזמת "הגפן" ו"קשר גלובאל" הדאגה לקרובנו, מכרינו וסובבנו הזקוקים לישועת השידוכים - הופכת להיות הדאגה האישית שלנו עזוב תעזוב עמו

הכאב הגדול הזה, הוא נחלתם של רבבות-רבבות בתים בישראל אשר יש בהם בן או בת ששידוכם מתעכב מלהגיע. ההורים הדאוגים מדירים שינה מעיניהם והמיועדים לשידוכים מתהלכים בכאב גדול ובתקווה המתבוששת מלהתגשם. ומכאן יוצאת הקריאה לכל יהודי ויהודי: לא כסף אנו מבקשים ולא שווה כסף (אדרבה, אולי רק תרוויח שכר הרבה מן השמים ודמי שדכנות מכובדים כנהוג) אלא את הלב הגדול, הלב היהודי הרחב. כולנו כאחד מתגייסים למען הקמת בתים בישראל.

שנים רבות מקדיש הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א, רב ביהמ"ד היכל צבי דחסידי צאנז בירושלים, מגדולי מרביצי התורה שבדור ומייסד ארגון 'הגפן' – למענם של נערי ובנות בית ישראל הניצבים ועומדים זמן ממושך בפרק 'האיש מקדש'. לצורך כך הוא הקים את ארגון 'הגפן' וממלא ימים וחודשים בפעילות חובקת זרועות תבל – על מנת להביא אור לעוד משפחה ולהקים עוד בית בישראל.

בתחילת החורף יצא הגאון שליט"א למסע חיזוק ברחבי ארצות-הברית ושם גילה להוותו שמצב מעוכבי השידוכים גרוע פי כמה מבארץ הקודש. זעקת המשפחות המייחלות לצלחת שתישבר וקריאת 'מזל טוב' שתישמע – בקעה ועולה בליבו, עד שהוא קם והכריז על קמפיין 'כולנו כאחד' שמטרתו אחת היא: לאחד את כל יהודֵי העולם סביב מטרה אחת נשגבה, להרבות שידוכים בישראל.

ההסבר הוא מאד פשוט, אך גם מאד חד:

כל אחד מאיתנו שיהלך ברחובה של עיר ולפתע יראה יהודי מתמוטט לא-עלינו ומאבד את הכרתו – לא יישאר אדיש, הוא לא ימשיך לשוחח בפלאפון או לצעוד בזריזות. הוא יעצור, ימהר להזעיק עזרה, ינסה להושיט עזרה, ולא יזוז מהמקום עד שיוודא שהמתמוטט בידיים טובות. את הנמשל זועק הגר"ח שמרלר שליט"א מדם ליבו ומדם ליבם של מעוכבי זיווגים רבים כל כך בעַמֵנו: "געוואלד! מדוע כשנתקלים באלו שמתעכבים בגיל השידוכים ורחוקה ישועתם מלבוא, אין אנו נעצרים ועוזבים את כל העיסוקים על מנת לעזור להם. גם הם מתמוטטים בנפשם פנימה, זועקים זעקה שקטה לעזרה. מדוע אנו מסוגלים להמשיך בשגרת חיים כשיש לנו אח או גיס, בן-דוד, קרוב, שכן או אפילו מכר, שממתין לשידוכו ואַין?!"

והעצה היא פרקטית ומהדהדת –

אם כל אחד יתנדב למען הרבות שידוכים, בדיוק כמו כל התנדבות אחרת בארגוני הצלה, עזרה וסעד, שמחת חולים או סיוע לנזקקים. אם כל אחד יקדיש משעותיו ומזמנו למען המטרה הנשגבה וינסה לחשוב ולפעול למען מי שזקוק לשידוך. בין אם לנסות בעצמו לרקום את השידוך ובין אם להתדפק על דלתי שדכנים מנוסים למענו – קרובה ישועתנו מלהגיע.

ביום שלישי הקרוב, מוצאי עשרה בטבת, עתיד להתקיים בירושלים הכינוס ההיסטורי הגדול, אליו יתכנסו נציגים מכל קהילות הקודש ומכל ארגוני השידוכים סביב העולם. הכינוס שינוהל על ידי מפעל השידוכים 'הגפן' ומקבילו האמריקאי 'קשר גלובל', יזעוק את הזעקה הגדולה ויביא לפריצתו של הקמפיין הגדול.

התעוררו, התעוררו, כי בא אורכם – – –

 

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו!
מדובר בבשורה מטורפת!
הלוואי וזה יצליח

פחות מ 500,000 ש"ח אל תצלצלו אלי

אמן אמן שזה יצליח יש לי דודה בת 29 מהממת הלוואי שהיא תתחתן כבר

הבעיה היא לא השדכנים
הבעיה היא המשודכים שלא מוכנים לשמוע הצעות שלא עומדות בקריטריונים שהציבו וד"ל
מרשה לעצמי לדבר כמי שנישא בגיל מאוחר עד שהסכמתי "להתפשר…" וזכיתי לבנות בית ב"ה

יוזמה אדירה!
כמי שמתעסק בתחום כבר כמה שנים, לא אגזים אם אומר כי בעיית המעוכבים היא האסון הכי שקט והכי כואב
שמתרחש בציבור החרדי, והאסון היותר גדול שזה לא אכפת לאף אחד.
הלוואי שהתעוררו האנשים ויבינו שמסתובבים ביננו אלפי מעוכבים ומעוכבות שנשמתם מרוסקת ואין מושיע להם

לצערי כמו שכתב חיים.
הבעיה עם המשודכים …מה שמצעים יש להם תלונות וככל שהגיל עולה הדרישות גם.
צריך ללמוד את חשיבות הנישואין ושהם עושים טובה לעצמם לא להורים ולא לשדכן ולהתבגר קחו את עצמכם בידיים ,נישואין זו עבודה ולכו ללמוד את זה כמו מקצוע לעשות נכון להפגש נכון להתפשר נכון ולהתגמש ממש כמו בעסק.
לומר פשוט אני לא יודע איך מפעילים את המכונה שנקראת שידוך ופגישות ונישואין ואיך מתנהגים לא רק ברושם חיצוני אלא להבין שהקב"ה נתן לי תפקיד לעשות לא תמיד זה קל אבל כדי לקבל מרות להתייעץץץץץץץץץץץ ולא להיות חכם שמבין הכל שהרי עד היום אתה/את לא נשואים סימן שיש משהו שאתם לא יודעים…וד"ל הרי עם תשקיעו את עלות המנות ל50 איש אפילו בלמידה רצינית ומיפוי הרצונות בהתאם להצעות יהיה קל להתקדם לשידוך ממקום בוגר מבין ויודע לקבל החלטות נבונות מהראש ולא מהרגש…שהרי רצוני להיות נשוי שמח ועושה רצון קוני
תודה לאירגון החשוב שמעלה את רף הדיבור בנושא אך הצעות מתסכלות על מנת שהמשודכים לא ירגישו שקופים אלא נראים יעזור יחד עם מודעות עצמית לשם מה ולמה אני רוצה להתחתן….ליווי עוזר מאוד בדיוק כמו שמשלמים לשדכן ליועץ נישואין ליועץ משכנתאות למרות שפעם כולם האמינו לבנקאי "המבין" הגיע הזמן שתלמד להכיר את עצמך
עלו והצליחו לנישואין מוצלחים ובוגרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture