שִׁירַיִם מסכם את השבוע: האברכים שחגגו ב"אווניו" והרבי שהתחדש ב'בקיטש'ע'

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמורי"ם שצולמו יחד בקריאת התורה וחנוכיית הענק של הרבי ממישקולץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

'שיריים' שטרם התאושש מימי החנוכה הקדושים התיישב השבוע לכתוב את המדור הנחשק במגזר החרדי למען רבבות קוראיו אשר לא מפספסים אף ליל שישי בלי לקרוא את המדור הפופולארי. כך או כך, 'שיריים' עשה מאמצים כבירים בכדי לסכם את ימי החנוכה בכל גזרות חצרות הקודש.

עם סיום ימי החנוכה הגיע 'שיריים' לחזות במעמד שריפת הפתילות שערך הרבי החדש יחסית משומרי אמונים ברחבת בית מדרשו בבני ברק. 'שיריים' הבחין בחסידים רבים אשר הגיעו להשתתף במעמד המיוחד. הרבי עמד על בימה מוגבהת ושרף את הפתילות ואת השמן שנותר לקול שירת החסידים.

האדמו"ר מסקאליע אשר זוכה בתקופה האחרונה לביקורים של אדמורי"ם רבים במעונו שבבורו פארק הדליק את נרות החנוכה כשהוא לבוש ב'בקיטשע' לבן וחדשני. 'שיריים' יודע לומר כי הרבי אף אמר את נוסח ההדלקה מתוך סידור עתיק יומין אותו מחזיק הרבי באוצרותיו.


ואם חשבתם שמעמד "שריפת הפתילות" הוא משהו חסידי אז תתפלאו לראות כי גם ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א שרף את הפתילות במעונו. אמנם ללא שטריימל ופראנצע'ס, אך שריפת הפתילות היה גם היה.

'שיריים' שהוא גם חובב חנוכיות מושבע, הסתובב בכל ימי החנוכה בחצרות האדמורי"ם והרבנים והביט במנורות הקדושות. מי שהדליק בחנוכייה מפוארת במיוחד מהציבור הספרדי היה ראש ישיבת "אור החיים" הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א.

ומנגד, בצד החסידי של המפה, הרבי שהדליק בחנוכייה הכי מרשימה וענקית היה לא אחר מ"הרבי של פתח תקווה", הלא הוא האדמו"ר ממשיקולץ שליט"א. 'שיריים' שנבצר ממנו להשתתף במעמד המיוחד ראה כיצד הרבי מברך בלהט על הדלקת הנרות בבית מדרשו. 'שיריים' אף הבחין באחד החסידים שחובש לראשו "שטריימל" עתיק במיוחד, כזה שמזכיר את שנות הקדומים בפולין החסידית.



והאירוע שהפך לשיחת היום במגזר הליטאי היה אירוע שנת העשור לארגון "אורחות יושר" של הרב אריה קנייבסקי – נכדו חביבו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א. האירוע נערך באולמי "אווניו" בקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות הלומדים ומגידי השיעורים, ובראשות גדולי תורה רבים. רגע מעניין נרשם במעד כאשר ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א התקבל בשירת "לאורו".

'שיריים' שהשתתף אף הוא במעמד הכביר ראה את היו"ר הרב אריה קנייבסקי כשהוא מחויך מתמיד לצידו של חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת "מאור התלמוד" הגרא"י קוק שליט"א.

לקראת סיום המעמד ראה 'שיריים' כיצד מאות המשתתפים נדחקים בכדי לקבל את הספר החדש שיצא לאור על ידי הארגון לרגל המעמד המיוחד. 'שיריים' שלו קשרים רבים זכה לקבל את הספר המיוחד בין הראשונים במעמד. לאחר עיון קצר הוא חייב לומר כי מדובר בספר נדיר והיסטורי ובו תמונות ותיעודים של מרן שר התורה שטרם נראו מאז ומעולם. לשאלת רבים הוא יציין כי בעקבות הביקוש העצום – הספר אזל לגמרי, וניתן יהיה להשיגו רק בעוד מספר שבועות במהדורה השנייה שתראה אור.

מיד לאחר המעמד ב"אווניו" המשיך 'שיריים' למעמד ההדלקה האחרון שערך כ"ק האדמו"ר ממעזיבוז' בעיר בני ברק. כשהוא הגיע למעמד הוא הבחין בעשרות אנשים שגודשים את המקום בכדי לחזות בעבודת ההדלקה של הרבי שידוע בכוח ברכותיו המיוחדות. 'שיריים' התרגש לראות כיצד הרבי מחלק כוסות "לחיים" למאות החסידים שהגיעו למקום ונדחקו סביבו.

ואי אפשר בלי חתונת השבוע שנערכה בחצר הקודש סאטמאר בשכונת ויליאמסבורג שבארצות הברית. 'שיריים' שהוא אמנם לא חסיד סאטמאר מתרגש כל פעם מחדש לראות את הריקוד המיוחד של האדמו"ר בשעת הרעוא דרעווין – המצווה טאנץ.


תיעוד מעניין הגיע לידיו של 'שיריים' בו נראה האדמו"ר מסטריקוב כשהוא משמש כבעל קורא בבית הכנסת של חסידות קאפיטשניץ בירושלים. מי שעמד לידו ועלה לתורה הוא לא אחר מהאדמו"ר מקאפיטשניץ עצמו. 'שיריים' שמאוד אוהב תיעודים שכאלה החליט לשתף אותו גם עם רבבות קוראיו הנאמנים.

בשעת סיום המדור ייאחל 'שיריים' ברכת שבתא טבא לרבבות הקוראים בכל מקומות מושבותיהם. אפרילכע'ן שבת יהודים יקרים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture