צילום: עיתון גלובס

מנסור עבאס מפתיע: "מדינת ישראל היא יהודית – נקודה" • צפו

חבר הכנסת מנסור עבאס, שנחשב לפורץ דרך בכך שנכנס בכלל לקואליציה, ממשיך היום לשבור מוסכמות שעד לא מזמן היו נשמעות מופרכות. "לא רוצה להשלות אף אחד. המדינה הזאת נולדה כמדינה יהודית - וככה היא תישאר. נקודה"


צילום: עיתון גלובס

בועידת עסקים של 'גלובס' שהתקיימה הבוקר (שלישי) השתתפו אישי ציבור בכירים, כולל שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הפנים איילת שקד, על אף שראש מפלגתה, רה"מ בנט ביטל את השתתפותו בכנס מפני החשש מהאומיקרון. עם זאת, את הכותרת בועידה ניפק ללא ספק יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שהצהיר כי גם מבחינתו מדינת ישראל היא יהודית, נקודה. "לא רוצה להשלות אף אחד, זאת מדינה יהודית".

את הראיון איתו קיים העיתונאי מוחמד מג'אדלה (חדשות 12) ששאל את יו"ר רע"מ: "יש למדינה הזאת מטרה מאוד ברורה – זאת מדינת יהודית. אתה בתור ערבי, מנסור עבאס, יכול לקבל שמדינת ישראל היא יהודית?". הקהל כולו הטה אוזן להקשיב לתשובתו של עבאס.

לתשובה הזאת של ח"כ מנסור עבאס – איש שעד לפני שנה וקצת עוד היה עמוק בתוך מפלגת 'הרשימה המשותפת' שידועה בדעותיה האנטי-ישראליות, אף אחד לא ציפה. "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית, זאת החלטתו של העם היהודי – שהוא מקים מדינה יהודית, נקודה". אמר עבאס

יו"ר רע"מ המשיך בתשובתו, לקול תשואות מהקהל ומחיאות כפיים: "עכשיו, השאלה היום היא לא 'מה הזהות של המדינה?', כי היא נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר". עבאס הוסיף: "בסיסמה הראשית של מפלגת רע"מ כתוב "אנחנו ריאליים", ולכן אני לא רוצה להטעות ולהשלות אף אחד".

עם זאת, עבאס לא התעלם מעברו ברשימה המשותפת כאמור. "אמנם הפגנתי לפני שלוש שנים נגד חוק הלאום – אבל זה שהמדינה היא יהודית זאת מציאות". לטענתו, השאלה שצריך לבדוק היא: "השאלה היא לא מה זהות המדינה, אלא מה מעמדו של אזרח ערבי במדינת ישראל היהודית. זאת השאלה".

חבר מפלגתו לשעבר, יו״ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ סמי אבו שחאדה, מיהר הגיב: "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני. שאלת מעמדו של המיעוט הפלסטיני בישראל קשורה בטבורה בהגדרת המדינה כמדינה יהודית. רק מדינת כל אזרחיה מובילה לצדק ושיוויון מלא בין כל האזרחים".

1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנסור עבאס כלל לא מפתיע. הכרזה מעין זו מבוססת היטב בעקרונות האיסלאם שראוי לשקר ולעשות כל דבר שהוא כדי לבלבל את את האחר ולשתק את ערנותו לגבי מה שמוסלמים זוממים לעשות לו.
הוא לא ידבר כך , בערבית, במסגד

מס שפתיים, זריית חול בעיניים, אבל טוב שיש גם כאלו מילים…. השם מנהל את העולם

לזה קוראים ערב רב

מה אומר על זה איווט ליברמן?

כדאי שהדברים יגיעו לאיווט ליברמן ואף הוא יפנים שהמדינה הנה מדינה יהודית

בכדי להבין את משמעות הצהרת עבאס (שנאמרה בעברית) צריך לנאזין להרצאות של ד"ר מרדכי קידר על האיסלם , נר לחפש אותן בגוגל.

מי שמכיר את תרבות האיסלם בכלל לא מופתע ממה שהוא אומר לנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture