Olivier Fitoussi/FLASH90

הסיבה למתקפה של נתניהו על ישראל כ"ץ נחשפה: עניין אבטחת משפחתו

אחרי 12 שנים האבטחה הצמודה שמומנה מקופת המדינה - הוסרה ממשפחת נתניהו. האב, בנימין, טען כי ישנם איומים קשים על משפחתו, ודרש לממן מקופת מפלגת הליכוד את עלויות האבטחה. אך מה קשור לכך ישראל כ"ץ?

אחרי המתקפה הקשה אמש (שלישי) של יושב ראש הליכוד ח"כ בנימין נתניהו, נגד חבר מפלגתו השר לשעבר ח"כ ישראל כ"ץ – גורמים בליכוד מסבירים הערב מהי הסיבה למתיחות בין השניים.

כזכור, נתניהו תקף את כ"ץ על כך שהוא מקדם את כניסתם של אלפי מתפקדים חדשים לליכוד כשדעותיהם בכלל הן שמאל, אשר מכונים 'הליכודניקים החדשים'. לפי הפרסום ב'חדשות 12', גורמים בליכוד מספרים שהרקע למתיחות בין נתניהו לכ"ץ הוא לא רק הליכודניקים החדשים – אלא סוגיית האבטחה של משפחת נתניהו.

לאחר שנתניהו הפסיד את ראשות הממשלה, הוסרה למשפחתו האבטחה הצמודה שהיא זכתה לה במשך 12 השנים האחרונות. נתניהו אמנם נשאר מאובטח, אך הוא ניהל מאבק ציבורי עיקש להשארת האבטחה על בני משפחתו. לאחר שהמאבק לא צלח וגורמי הביטחון הסירו את האבטחה בטענה כי היא אינה נצרכת יותר – נתניהו יצא במתקפה.

את טענותיו לקבלת איומי רצח, עליו ועל משפחתו – נתניהו הציג בפני כולם. לאור זאת נתניהו ניהל מגעים מאחורי הקלעים לאישור בקשת האבטחה למשפחת נתניהו על חשבון הליכוד. מקור הכעס על כ"ץ היה לאחר שנתניהו לא רצה להגיש בקשה רשמית למזכירות ולהתבזות, ובסביבתו זעמו על ישראל כ"ץ שגרר רגליים ולא קידם זאת.

המהלך למימון האבטחה מקופת הליכוד הסתבכה, לאחר שמבקר המפלגה שי גלילי קבע שאישור האבטחה הוא בסמכות המזכירות, וכי יש לממן את זה מדמי החברים – מהלך שהוא לא פופולרי בתנועה.

עם זאת, בסביבתם של נתניהו וכ"ץ מכחישים את הפרסום על דבר האבטחה. הם טוענים כי יו"ר הליכוד נתניהו לא ביקש דבר כזה מכ"ץ – "וגם לא מתכוון לבקש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו