Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן יורה: "ד"ר פרייס מדברת שטויות – הנגיף המסוכן זה ההיסטריה"

שר האוצר לא התנצל על האמירות שלו ש-"אומיקרון זה כמו שפעת". הוא חזר שוב ושוב כי לא יאפשר להטיל מגבלות חדשות, אך הסכים כי יינתנו פיצויים במקרה והמשק ייסגר • וגם: האם ליברמן סומך על ד"ר פרייס?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

על רקע התבטאויותיו שעוררו סערה, שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין הערב (רביעי) ב'חדשות 12' והתעקש כי אין צורך בהגבלות נוספות. על האמירה שלו אמש בקבינט הקורונה כי האומיקרון זה כמו שפעת אמר: "עמדתי ברורה – חיסונים כן סגירת משק לא. זאת העמדה שאני מנסה להסביר בצורה הכי פשוטה. אנחנו נמצאים עם פחות מ-80 חולים קשים, פחות מ-40 מונשמים. אין צורך במצב כזה בהגבלות קשות".

עם זאת, ליברמן טען כי הוא לא חושב שראש הממשלה לחוץ: "לא חושב שהוא בלחץ והיסטריה. אני חושב שאסור לזלזל בחומרה של זן האומיקרון, אבל אין כרגע שום הצדקה להגבלת התקהלות למשל". ליברמן סיפר על נגיף חדש: "הנגיף הכי מסוכן בעולם – זה נגיף הלחץ וההיסטריה. תקשיבו להקלטות, לא היה בין המומחים והפרופסורים הסכמה לגבי הגבלות התקהלויות".

בפני שר האוצר הוטחה האמירה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי חלק מהסיבות לגל הקודם, היה שהם לא יכלו להטיל הגבלות – בגלל סירובו של השר לשלם פיצויים. ליברמן השיב במתקפה: "אני לא צריך להתייחס לכל שטות שנאמרת".

השר חזר שוב לסיבה מדוע לדעתו אין צורך בעוד הגבלות: "הקשבתי טוב לגורמי המקצוע, אתמול לא היה ביניהם הסכמה לגבי הגבלת התקהלויות. לכן לא אקח אחריות לסגירת המשק. אני חושב שהאיומים שלנו מורכבים מעוד דברים חוץ מבריאות". הוא הוסיף: "סגירת הפרנסה זה פוגע בנפש, ובטח ילדים שנשארים בבית ולא הולכים לבית ספר. זה גורם להם לחרדות".

במענה לשאלה האם הוא סומך על ד"ר פרייס – ליברמן התחמק. "אני שם את שתי ידיי על ההחלטות שמתקבלות על ידי כל גורמי המקצוע. ברגע שיש ביניהם מחלוקות – צריך לעצור רגע" השיב.

ליברמן תקף: "לא צריך להטעות את הציבור בשידור חי. אמרתי שכרגע המשק הוא בעלייה, קיים מחסור חמור בידיים עובדות. הצלחנו תוך חצי שנה להשתקם מההריסות שהשאירה הממשלה הקודמת, בתעסוקה ובצמיחת הכלכלה. חזרנו לטרום-הקורונה. לא צריך לחזור אחורה".

שר האוצר האשים את הממשלה הקודמת: "הממשלה הקודמת השאירה הריסות. קיבלתי את התחזיות ביום של הקמת הממשלה, ב-14 ליולי, התחזיות השתנו כעת לגמרי".

במענה לשאלה האם הוא מתחייב שלא יהיה סגר השיב: "אני חבר בממשלה, יש אחריות קולקטיבית בין כל השרים. ההחלטות בממשלה מתקבלות ברוב. גם אני חולק ומצביע נגד – החלטה שמתקבלת מחייבת גם אותי".

"לא נפקיר אף אחד, נדאג לכולם. אמנם אנחנו נערכים לתרחישים הכי גרועים, כולל הוספת מיטות אשפוז וציוד רפואי – אך כרגע הנתונים לא מצדיקים הגבלות" חזר שוב, וסיים: "הדו"ח שמשרד הבריאות האנגלי מראה כי אין עלייה בתחלואה הקשה. אם יהיו הגבלות – נצטרך לפצות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture