Yonatan Sindel/Flash90

הנחיות הבידוד החדשות נכנסו לתוקף; אלו ההקלות למחוסנים

נחשפתם לחולה קורונה מאומת, גם אם הוא נשא של האומיקרון? אם אתם מחוסנים, לא תאלצו לשהות ימים ארוכים בבידוד. מספיק שתעשו בדיקת אנטיגן, ומיד כאשר תקבלו את התשובה השלילית - אתם משוחררים, למרות שיש המלצות לגביכם

אחרי תקופה לא קצרה שבמהלכה מי שנחשף למאומת לאומיקרון נדרש להיכנס לבידוד ולעבור במהלכו בדיקות PCR, החל מהיום (חמישי) מדיניות הבידוד השתנתה ומחוסנים פטורים מבידוד ממושך, וזאת מתוך חשש כי ריבוי המבודדים יקשה על התנהלות המשק.

לפי המדיניות החדשה של משרד הבריאות, במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה, ללא אבחנה בין הווריאנטים, גם אם נחשפתם לנשא של האומיקרון. אם אתם מחוסנים או מחלימים, תבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית) – ואולי תצאו מיד מבידוד.

אם המחוסנים קיבלו תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. תוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה, והפעם שוב: תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

עם זאת, גם אם יצאתם מבידוד, במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

כמו כן, אדם מחוסן / מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

מנגד, לא מחוסנים / לא מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) – יבצעו בדיקת PCR: תוצאה שלילית – ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7.

אם הבדיקה יוצאת חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כמו כן, אדם שלא חוסן / לא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו