Yonatan Sindel/Flash90

פטור מויזה: התקדמות משמעותית במגעים; זה התנאי של ארה"ב

ישראל תגיש בימים הקרובים את שאלון המדיניות שארה"ב שולחת למדינות שאמורות להיכנס לתוכנית הפטור מוויזות. בחודש הבא תבקר בישראל משלחת מארה"ב כדי להמשיך את הדיונים בנושא - בדרך לפטור מויזה לישראלים הנוסעים לארה"ב

התקדמות משמעותית בדיונים בין ישראל וארצות הברית בנוגע לפטור מוויזה לישראלים. אתמול (רביעי) פורסם בחדשות הערב בכאן 11, כי השאלון שמבקשת ארה"ב מכל מדינה שאמורה להיכנס לתוכנית הפטור מוויזות למלא הועבר לישראל.

לפי הדיווח של עמיחי שטיין, עצם העברת השאלון לישראל מצביעה על הצהרת כוונות משמעותית מצד האמריקנים בנוגע לקידום המגעים בין הצדדים. בנוסף, בחודש הבא תגיע משלחת אמריקנית לישראל לדון בנושא ולקדם את הדברים בצורה משמעותית.

בשלב זה השיחות עם האמריקנים מתמקדות בשאלה כיצד ניתן יהיה להגיע לאחוז סירוב של פחות מ-3%, תנאי אמריקני לכל מדינה שרוצה להיכנס לתוכנית הפטור מוויזה. בשלב זה מתגבשת הסכמה שטעויות טכניות במילוי טופס הוויזה לא ייחשבו במסגרת החישוב הנ"ל, וישנם דיונים נוספים האם יש מקומות אחרים בהם ניתן להקל.

החודש שלמעשה די יכריע האם יהיה פטור מויזה: ספטמבר 2022. אז יחשבו האמריקנים שנה אחורה את שיעור המסורבים, כדי לראות האם ישראל מגיעה לפחות מ-3%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו