Yonatan Sindel/Flash90

יריב לוין חושף: "בניגוד למה שהיא מנסה לצייר, שקד היא אדריכלית הממשלה"

יו"ר סיעת הליכוד טוען כי איילת שקד מציגה מצג שווא ורוצה לראות את עמיחי שיקלי יחד עם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מצטרפים למפלגת הליכוד • ויש לו גם ביקורת על המתמודדים לראשות המפלגה: "מזיקים ולא תורמים שום דבר"

אחרי קרבות עזים מול הקואליציה והתגוששות גם מול חברי מפלגתו שלו, מתייצב יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, לראיון נרחב שיפורסם מחר במגזין "שישבת" של העיתון ישראל היום, ויורה לכל הכיוונים, גם בתוך מפלגתו.

לוין נוזף בחבריו – כץ, אדלשטיין, ברקת, רגב – שמצהירים על רצונם לכבוש את פסגת הליכוד, ואומר: "הדיבורים על ההתמודדות על ראשות התנועה, בין אם זה היום, מחר או אתמול, לפני נתניהו או אחריו, אלו דיבורים מזיקים, לא אחראיים ולא תורמים שום דבר".

בראיון ליהודה שלזינגר בישראל היום הוא מוסיף בהתייחסות למתקפות נגד ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, אומר לוין: "יש פה ניסיון מכוון לפגוע באדם שמזהים אותו כפוטנציאל להיות חלק מהנהגת הליכוד בעתיד", ולדבריו, "אם יגיע לליכוד, אקבל אותו בזרועות פתוחות". לוין גם אומר שהיה שמח לראות את ח"כ עמיחי שיקלי בליכוד.

בהמשך הוא מסמן ומאשים את איילת שקד כאחראית על הקמת הממשלה. "בניגוד למה שהיא מנסה לצייר, איילת שקד היא אדריכלית הממשלה הזאת. היא הגורם להרכבת הממשלה, היא ניהלה מו"מ, היא סגרה הסכמים קואליציוניים, היא עשתה מאמצים גדולים מול ח"כים שהתנדנדו ולא ידעו אם להיכנס לממשלה".

לוין, שהיה חלק מצוות המו"מ של הליכוד אחרי הבחירות, טוען שהממשלה הנוכחית היתה מתוכננת מהערב הראשון, ושהמו"מ היה "פיקציה". לדבריו, "קבענו עם צוות המו"מ של ימינה, והם איחרו בשעתיים, כי היו עסוקים במו"מ האמיתי שניהלו בצד השני".

"כשהם הגיעו שאלנו 'נו, איך הלך לכם שם?'. ידענו שהם שם". צוות המו"מ שלהם מנה שלושה אנשים. היה נדיר שכל השלושה איתנו. תמיד היה לפחות אחד שעסוק במו"מ האמיתי בצד השני. כשהם ישבו איתם – באו כל השלושה. אלה דברים קטנים, אבל עם משמעות".

על דרעי אומר לוין ש"מדובר בהתנהלות בלתי מתקבלת על הדעת. בדקתם ולא מצאתם כלום? תתייצבו, תגידו את זה ותסגרו את התיק. המצב הזה, שמנהלים את התיק שנים על גבי שנים, שאומרים 'בואו נשאיר תיק פתוח, כי אולי פתאום יצוץ משהו שיאפשר להדביק איזשהו אישום' – זה בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. זה מתאים למשטרים חשוכים. לאריה דרעי נעשה עוול נוראי".

הוא הודף את הטענות שהליכוד ניהל מו"מ עם רע"מ. "הגיע הזמן להבהיר את זה. גם בשיחות שהיו לנו עם סמוטריץ' אמרנו בפירוש שאין שום היתכנות להקים ממשלה שנשענת על רע"מ. זו ממשלה שלא תוכל לתפקד ולהחזיק מעמד, ושתפקיר את הביטחון. ניסינו לשכנע את רע"מ לא לחבור לממשלה שבצד השני. בשום שלב לא העלנו על דעתנו להקים ממשלה שנשענת על רע"מ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו