Aharon Krohn/Flash90

גדולי הדור במכתב חריג: "תורה מגנא ומצלא וחלילה לבטל הלימודים"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מפרסמים הבוקר מכתב חיזוק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במכתבם הם מציינים כי יש חובה למנוע הדבקה ולהתחסן, אך לא לבטל מתלמוד התורה • המכתב המלא

במכתב מיוחד המתפרסם הבוקר (שישי) כותבים גדולי הדור מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט״א כי יש להתחזק בעסק התורה זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והעלייה בנתוני התחלואה.

במכתבם כותבים מרנן גדולי הדור כי ״כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, זאת ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, ודאי צריכים הכל להתחזק בתפילה ובשקידת התורה, ולא להכנע לעצת היצר שרוצה להפריע ללומדי התורה, אלא כאו"א יתחזק בסדרי הלימוד״.

עוד כותבים מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה כי ״ובפרט בעת כזאת שעולם כמנהגו נוהג באין מפריע, לא תהא כהנת כפונדקית לפגוע ח"ו רק במוסדי העולם, ועל כל הלומדים ובכללם בני ובנות ישראל הלומדים תורה ויראת השם, לזכור כי התורה היא מגנא ומצלא יותר מכל ההשתדלויות וחלילה לבטל הלימודים״.

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין מוסיפים כי יש להתחסן נגד הקורונה ״אמנם צריך להשתדל בכל דרכי הטבע שלא להדביק אחרים ח"ו, וגם להתחסן כל אחד לפי מצבו, ונעתיר בתפילה ובתחנונים כי בזכות התורה יסר השי"ת מעלינו הנגע הזה ויושיענו מכל הצרות״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו